Avatar billede burgerjoy Nybegynder
21. juni 2007 - 14:41 Der er 15 kommentarer

Hjælp til min kommende iMac

Hej Folkens.

Jeg er lidt nysgerri for at høre hvor stor en forskel det endlig er på deres processor til en 24t.

Man kan nemlig vælge mellem:
2.16GHz Intel Core 2 Duo
2.33GHz Intel Core 2 Duo

Jeg arbejder meget med de grafiske og står og vil have en smart lækker og hurtig computer, og synes imac er nice.

Men ville det være helt ånned at bruge penge på at købe nyt grafik kort til samt 3 gb ram og den største processor?

Hvad vil i sige af gode råd til mig?
Direkte link til computeren.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6654043/wo/GI58LuKemLPW2Jf62sIUjH1DQ5V/1.?p=0
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 14:47 #1
Processoren vil nok ikke betyde det helt store. Men du skal have så meget hukommelse, og så stort grafikkort som muligt hvis du arbejder med tunge billeder. Men ja, den er läkker. Har selv overvejet at köbe en.
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
21. juni 2007 - 14:52 #2
Ja for jeg har også hørt prosessoren ikke betyder det helt store i det hele, faktisk ville det være lige som at kaste 2000 lige ud i luften.
Men igen så har jeg en ny overvejelse hehe, skal jeg vente på den nye udgave af imac kommer hehe. Der går jo rygter om at den nye vil komme nu her engang i sommer perioden..
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 14:53 #3
Der vil altid komme en ny ;o) Det kommer an på hvor travlt du har.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. juni 2007 - 15:20 #4
Jeg synes du skal vente, når der (formentlig) ikke er længere tid end 1-2 måneder før de nye modeller kommer. Det samme gør jeg selv. Jeg ville godt nok være træt af at have købt en iMac nu og så se en lækrere/større/hurtigere model komme på markedet lige efter mit køb. Men, jeg har svært ved at vente! ;-)
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
21. juni 2007 - 16:18 #5
Jamen så har du jo samme problem som mig hehe, jeg har også røv svært ved det, nu har jeg ville købe den imac siden det nye år. Men der ville jeg vente til de havde holdt det der WWCD eller hvad det hedder, men der kom den ikke :(

men nu siger de den kommer snart hehe. Så må jeg jo bare håbe.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. juni 2007 - 16:24 #6
Hold øje med www.macrumors.com ;-)
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
21. juni 2007 - 17:38 #7
bruger normalt selv mediamac.dk synes jeg er meget god, der kommer de fleste rygter ihvertfalde hehe.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. juni 2007 - 18:09 #8
Jep, men hvis du lægger mærke til det, så kommer de fleste af de rygter mediamac skriver netop fra macrumors.com. ;-)
Avatar billede egonspock Seniormester
22. juni 2007 - 00:03 #9
he, eller http://tuaw.com eller http://www.leopardtracker.com/, hvis du vil være helt på forkant. Eller http://daringfireball.net/ hvis du bare vil være godt klædt på. Men køb blot den "langsomme", hvis du har råd til at lade være (og dermed ikke sidder i en streng deadline-situation).
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. juli 2007 - 09:42 #10
Venter og venter og venter... :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. juli 2007 - 21:29 #11
Måske kommer de d. 7/8-2006, altså om præcis 3 uger i skrivende stund?
http://notes.thinksecret.com/secretnotes/0707august7.shtml

Lad os droppe en note her i tråden, med specifikke nyheder og rygter omkring release af de nye iMacs. ;-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. august 2007 - 09:09 #12
Mere, der tyder på at der sker noget specielt den 7/8, altså næste tirsdag:
http://www.macrumors.com/2007/07/31/apple-event-august-7th/
Avatar billede egonspock Seniormester
01. august 2007 - 13:15 #13
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. august 2007 - 17:13 #14
Så er der kun et par timer endnu til vi får lidt mere at vide. Måske er der slet ingen iMacs på vej. :-)

Live coverage:
http://live.macobserver.com/article/2007/08/apple_event.shtml
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. august 2007 - 09:46 #15
...taler jeg for døve ører?

Nå, her er de nye iMacs:
http://www.apple.com/imac/

Toplækre! :-)