Avatar billede iceb1977 Nybegynder
21. juni 2007 - 11:03 Der er 10 kommentarer

Fullrate med fastnet problemer ?

Hej

Jeg har købt fullrate internet og telefoni.
Før jeg købte fik jeg at vide at min B og O
telefon sagtens kunne virke og efter at jeg konstatere
at den så ikke gjorde så ringede jeg og klagede også
fik jeg at vide at den så nok ikke var understøttet også
selvom den ikke stod på listen over fastnettelefoner
der ikke virker med fullrate.

Hvilke erfarringer har i haft og med hvilke telefoner?

Jeg har en Bang og Olufsen beocom 2500 (fra 1996)

iceb1977
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. juni 2007 - 12:03 #1
Jeg bruger en gammel Lumatron vægtelefon og det fungerer upåklageligt :)
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
21. juni 2007 - 12:40 #2
har lige snakket med fullrate der siger at det handler om at
telefonen max skal have en hvilespænding på 45 volt og det må være
det min boacom 2500 og beocom 6000 har mere end.

Jeg vil gerne have nogle tips til en telefon så jeg kan være nogenlunde
sukker på den virker med fullrate inden jeg køber den ?

iceb1977
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. juni 2007 - 13:08 #3
Du kan jo evt. prøve at læse andres erfaringer i Fullrates eget forum:

http://forum.fullrate.dk
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
22. juni 2007 - 06:30 #4
hvilke telefoner har i gode erfarringer med ?
Avatar billede pft Nybegynder
24. juni 2007 - 10:10 #5
Jeg har købt 3 tråløse telefoner hos TDC til 600kr.Mærket er Panasonic model nr.
KX-TG1100NE. Basen skal bare sættes til Fullrate Router, de 2 andre skal bare have strøm en andet sted i huset, jeg har ikke haft nogle problemer.
Avatar billede rinoh Nybegynder
24. juni 2007 - 22:58 #6
du kan sagtens bruge din B&O tlf. problemet er at deres telefoner bruger 5 ledninger.
hvis du sætter 2 tre-bens stik sammen for at forlænge tlf ledningen, laver du nok støj/dæmpning til at det virker igen-

altså cpe-->tlfledning-->tre-bens stik-->tlf ledning-->B&O tlf
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
01. juli 2007 - 11:57 #7
Til rinoh

Det der er galt med min beocom 2500 når jeg bruger den på fullrate er :

Kan ikke ringe op
Kan ikke ringes op
Kan ikke vise nummer

Støjen er ikke et problem så hvad mener du med støjdæmpning ?

Hvad mener du med 5 ledninger inde i kablet eller mener du
5 kabler eller ? Jeg har talt og kan ikke få det til 5.

Hvordan laver jeg sådan en forbindelse ? Er det ved at bruge
de kabler jeg har fået fra fullrate eller er det nogle helt andre
og hvilke andre ?

iceb1977
Avatar billede rinoh Nybegynder
01. juli 2007 - 16:32 #8
det jeg mente med 5 ledninger var en fejl. B&O telefoner fra før2002 har 4 ledninger i sit kabel, hvor der kun bliver brugt 3 ledninger i kablet som er i din hus installation.

det jeg mente med støj/dæmpning er at når du løfter røret på din tlf trækker den for meget strøm, i forhold til hvad routeren levere, derfor kan man lave en form for modstand der skulle gøre at telefonen virker. denne modstand laver man ved at tætte 2 3bens stik |_| sammen midt på sin tlf ledning.  dette virker hvertfald ved cyberciy.

på den måde skulle du gerne kune få det til at virke
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
02. juli 2007 - 13:45 #9
hej igen

nå så forstår jeg bedre.
Men
1:mener du så jeg skal til at lodde eller hvad ?
2:Hvor mange kabler skal jeg bruge i alt og skal disse kabler også være
dem med 4 ledninger i hvert kabel eller?

Det jeg har fået fra fullrate er
(kabel 1) 3 bens kabel til lille telefon stik
(kavbl 2) lille stlefonstik til lille telefonstik

Med min beocom 2500 følger der også et
trebenskabel da den ellers ikke ville kunne passe ind i
det lille stik på routeren fra fullrate.

iceb1977
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. august 2007 - 09:47 #10
Fandt du en brugbar løsning?