Avatar billede torejessen Nybegynder
21. juni 2007 - 09:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre knap

Hej eksperter

Jeg har et CV, som jeg gerne ville lave en menu i, hvor man ved at klikke på "+" eller "-" kan åbne og lukke for mere info.
Det virker nu som på siden http://www.torejessen.dk/sletmig/indextest3.asp
Jeg er dog interesseret i, at der ikke er TO knapper (en til at åbne, og en til at lukke), men at knappen ændrer sig efter at den er klikket.
Jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har forsøgt i javascript at have et script i head der går som nedenunde. Scriptetsætterden rigtigt knap på siden, som virker, men den bliver ikke udskftet efter at være klikket.
Hvordan kan jeg få den til det?

Mvh
Tore

<script type="text/javascript">
var clicked=0;

function minKnap()
{
    if (clicked%2 ==0)
    {
    document.write ("<input type=" + '"' + "button" + '"' + "value=" + '"' + "M" + '"' + "onclick=" + '"' + "hide('layer-id-3')" + '">');
    clicked=clicked+1;
    document.write ("<input type=" + '"' + "button" + '"' + "value=" + '"' + "P" + '"' + "onclick=" + '"' + "vis('layer-id-3')" + '">');}
    else if (clicked==1)
    {document.write ("<input type=" + '"' + "button" + '"' + "value=" + '"' + "P" + '"' + "onclick=" + '"' + "vis('layer-id-3')" + '">');
    clicked=clicked+1;}
}
</script>

I dokumentet har jeg så følgende:
    <script type="text/javascript">
    minKnap()

    </script>
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. juni 2007 - 09:44 #1
hvorfor lave det så besværligt?
Noget i den her retning kunne lave det for dig, tror jeg...

<input type="button" "value="M" id="knap" "onclick="show_hide('layer-id-3')">

function show_hide(layer) {
  var old = document.getElementById(layer).style
  if(old.display == 'none') {
    old.display = 'block';
    document.getElementById('knap').value='P';
  } else {
    old.display = 'none';
    document.getElementById('knap').value='M';
  }

Det er ikke testet og det kan muligvis laves bedre, men det giver en grundlæggende ide
Avatar billede torejessen Nybegynder
21. juni 2007 - 09:59 #2
Haha du er godt nok skrap!!
Virkede i første hug..
Tjek selv :-)

Mange tak!!
ærbødige hilsner
PS læg et svar så du kan få points
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. juni 2007 - 10:06 #3
som sagt så kan det muligvis laves mere elegant, men det er omtrent hvad mine evner med javascript rækker til på det punkt..
Avatar billede torejessen Nybegynder
21. juni 2007 - 10:08 #4
Ikke meget kortere i hvert fald..
Jeg har ikke hørt om det der block display mm. Hvis du har et link til tutorial om det?
Tak for hjælpen
Avatar billede torejessen Nybegynder
21. juni 2007 - 10:16 #5
Pokkers - det virker ikke i IE..
Jeg kiggede på det i Firefox..
Nå, det er et andet problem
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
22. juni 2007 - 09:21 #6
display: block er CSS, og det burde godt nok virke i IE også...
Der står lidt om det her:
http://www.quirksmode.org/css/display.html
og her:
http://www.w3.org/TR/CSS1#display