Avatar billede jonas_a Nybegynder
21. juni 2007 - 01:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASRock K7S8X - Ingen lyd efter installeret lyd driver

Hejsa,

Jeg har installeret Win XP home på denne computer, men når jeg installere lyd driverne fra Asrock driver cderen, så står den som installeret korrekt, men der er bare ingen lyd. Jeg prøvede også Sis 7012 lyd driveren, men det er intet værd.

Er der nogle der har en løsning på problemet?

Venligst

Jonas

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    62-P230-001368-00101111-040201-SIS$K7S8X230_K7S8X BIOS P2.30
      Motherboard Navn                                  ASRock K7S8X v3

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          DEC Alpha EV6
      Bus Bredde                                        64 bit
      Reel Hastighed                                    167 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                333 MHz
      Båndbredde                                        2667 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          DDR SDRAM
      Bus Bredde                                        64 bit
      DRAM:FSB Forhold                                  1:1
      Reel Hastighed                                    167 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                333 MHz
      Båndbredde                                        [ TRIAL VERSION ] MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          SiS MuTIOL
      Bus Bredde                                        16 bit

    Motherboard Fysisk Information:
      CPU Sokler                                        1 Socket 462
      Udvidelses Sokler                                [ TRIAL VERSION ]
      RAM Sokler                                        3 DDR DIMM
      Integrerede Enheder                              Audio, LAN
      Form Faktor                                      ATX
      Motherboard Størrelse                            190 mm x 300 mm
      Motherboard Chipset                              SiS746FX
      Ekstra Kendetegn                                  [ TRIAL VERSION ]

    Motherboard Producent:
      Producent                                        ASRock Inc.
      Produkt Information                              http://www.asrock.com/mb/index.asp?s=n
      Hent BIOS software                                http://www.asrock.com/support/Download.asp

--------[ Windows Lyd ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    midi-out.0  0001 0066  Microsoft GS Wavetable SW Synth
    mixer.0      0001 0068  C-Media Wave Device
    wave-in.0    0001 0065  C-Media Wave Device
    wave-out.0  0001 0064  C-Media Wave Device

--------[ PCI / PnP audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    C-Media CMI9739A/9761 @ SiS 7012 Audio Device                                    PCI
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
21. juni 2007 - 02:21 #1
Avatar billede summer Mester
21. juni 2007 - 09:08 #2
Hold fast hvor de roder rundt med deres lydkort/drivere, de forskellige bundkortproducenter. Jeg har lige haft tilsvarende problemer med en ny pc/Asus bundkort. Ingen af de medfølgende drivere virkede. Langt om længe fandt de ud af at nogle Realtek drivere duede - til Vista, selv om windows Vista aldrig har været i nærheden af min nye pc. Det kostede mange ugers hovedbrud og mistænkeliggørelse fra pc firmaet. -ak ja.
Avatar billede jonas_a Nybegynder
21. juni 2007 - 12:05 #3
Tak psycosoft-funware, den driver virker perfekt. Hvor er det dejligt at det kan være så let hehe. Har brugt alt for lang tid på forskellige drivers.

Hvordan giver jeg dig nu point?

Hilsen Jonas
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
21. juni 2007 - 12:12 #4
du vil se at mit navn står ude til venstre i et felt.
marker dette ved at klikke en enkelt gang på navnet og klik derefter på accepter.

og tak for point :)

/psycosoft-funware :)