Avatar billede tatan Nybegynder
21. juni 2007 - 00:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

OS X mus og skærm hack

Hej!
Jeg har lige skiftet over til en mac computer, og der er et par ting som jeg gerne ville kunne ændre:
1. jeg synes musen (om det er trackpad eller ekstern mus) er ganske besværlig i forhold til windows. Det er når man bevæger musen langsomt, så bevæger markøren sig meget langsommere. Det er nærmest accellerationen kan man sige (ved at det i windows kan ændres). Hvordan kan jeg ændre på dette? Under systemindstillinger i osx kan jeg ikke indstille på denne accelleration..
2. Jeg har en ekstern skærm sat til mit macbook pro, og jeg vil gerne helt kunne disable min skærm på macbooken så den ikke hele tiden er extended. Det er lidt belastende at musen lige pludselig forsvinder over på en anden skærm.. dette kan man også indstille bedre i windows. hvordan kan jeg ændre dette? (og nej, man har ikke denne mulighed på os x)...
Avatar billede egonspock Seniormester
21. juni 2007 - 01:56 #1
1) prøv evt. den her: http://lavacat.com/iMouseFix/ Det er nok en vanesag, for jeg lægger aldrig mærke til forskellen om jeg er på en Mac eller PC mere.
2) Du kan slå skærmen fra ved blot at lukke din MBP, men så skal du også have et ekstra tastatur.sørg dog for at der kan komme luft nedenunder den, da der så er mindre gennemtræk fra tastaturet. Jeg er dog meget mere produktiv, når jeg har to skærme, f. eks. har jeg mail i det ene og en browser eller et andet program på den anden skærm. Jeg bruger MousePosé fra http://boinx.com/mousepose/ når jeg ikke kan finde min cursor, hvad der sker :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
21. juni 2007 - 01:57 #2
Avatar billede egonspock Seniormester
21. juni 2007 - 23:59 #3
Husk at det er nemmere at stryge din Mac med hårene generelt, i stedet for at få den til at opføre sig som en (grim) windoze. Dvs. prøv ad at følg med i f. eks. http://screencastsonline.com/sco/ og se de godt tips der. Takker for point i øvrigt :-)