Avatar billede jakob1233 Nybegynder
20. juni 2007 - 21:08 Der er 10 kommentarer

powerpoint i html

Jeg har lavet et diasshow i powerpoint som jeg gerne vil have afspillet i et html dokument....

hvad gør jeg for kan ikke finde ud af det selv i frontpage
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juni 2007 - 21:11 #1
Hmm.. Så vidt jeg ved, er det en browser-indstilling..

Hvis man f.eks. har installeret Microsoft Office-pakken, vil Internet Explorer som standard afspille ppt filen, fremfor at spørge om den skal downloades..

Med andre ord: Det er op til brugere, da han/hun skal ændre nogle indstillinger i browseren..

Jeg tror ikke at der er HTML kode, der direkte kan afspille ppt filen.. måske noget Flash..?

Det kan godt være, at det bare er mig der husker forkert..
Avatar billede stengaard Praktikant
20. juni 2007 - 21:33 #2
lytter lige med ??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juni 2007 - 21:35 #3
stengaard> For at lytte med, skal du bare klikke på "Send"-knappen, uden at skrive noget.

Læs venligst "Vejledning til nye brugere af Eksperten.dk" - http://www.expfaq.dk/
Avatar billede jakob1233 Nybegynder
20. juni 2007 - 21:44 #4
syntes bare ikke jeg får det til at funge...:-(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. juni 2007 - 21:56 #5
jakob1233> Prøv med: <a href="stien-til-ppt-filen-online-">fil</a>

Klik på "fil".

Hvis browseren er sat til at bruge PowerPoint-plugin, vil den vise ppt filen direkte i browseren.. Du skal scrolle for at se næste dias-side.

Hvis browseren spørger dig, om du vil downloade filen, er det fordi browseren ikke er indstillet til at bruge PowerPoint-plugin'et.
Avatar billede jakob1233 Nybegynder
20. juni 2007 - 22:27 #6
dvs. det ikke er muligt at får vist diasshowet som skifter sider, men at man har dem alle foldet ud?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. juni 2007 - 01:20 #7
Siderne vises en ad gangen..

Når man scroller ned, skifter den side.. dvs, man kan ikke komme til at se noget af den ene side, og noget af den anden side..

Så snart man begynder at scrolle, skifter den side.

- Så vidt jeg ved.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. juni 2007 - 09:18 #8
Nu skriver du ikke hvilken vers. af Powerpoint du benytter, men der har været en funktion længe.
Her er måden på den nye PowerPoint 2007
Du vælger "Gem som", vælger "andre formater" og vælger i filformatet "Webside (*.ht;*.html)

Derefter får du diverse spørgsmål som hjælp.

Powerpointen laves så om til en html-side, med en masse af under-filer.
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2007 - 00:55 #9
-- men det er vel som sædvanligt, når M$-programmer laver html-filer, fuldstændig tåbelig kode, som fylder ti gange det nødvendige ?-)
Avatar billede tmi Nybegynder
02. juli 2007 - 23:42 #10
det er virker lidt som om at jakob1233 har glemt at acceptere et svar.. Utroligt flabet vil nogen nok mene