Avatar billede lademan Novice
20. juni 2007 - 19:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af system

Jeg arbejder i en patientforening, hvor vi i den grad har brug for et nyt site. Desværre en pengene små, og derfor er vi nødt til at tænke i kreative baner.

Jeg er på udkig efter et gennemtestet og professionelt Open Source system, der løbende udvikles, og hvor der er gode muligheder for til- og fravalg af funktionalitet. Da jeg selv har forstand på programmering i PHP/ MYSQL, er det naturligvis mest oplagt, at systemet baserer sig på dette.

Jeg vil derfor være meget taknemmelig, hvis i vil hjælpe mig med at finde et godt system, der udover ovenstående gerne må give mulighed for følgende moduler:

- CMS (gerne i stil med fx Fckeditor, der overholder tilgængelighedskrav)
- Nyhedslister
- Statiske sider
- Forum/ brevkasse (medlemmer)
- Kalender
- Nyhedsbrev

Mange tak for hjælpen.

Mvh

Lademan
Avatar billede horsmark Nybegynder
20. juni 2007 - 19:58 #1
cakephp.org vil jeg mene er et ok bud ?
Avatar billede lademan Novice
20. juni 2007 - 20:14 #2
Tak - kan det afprøves et sted?
Avatar billede horsmark Nybegynder
21. juni 2007 - 07:18 #3
har ledt lidt men kan ikke finde det... ellers er der typo3 der er opensource og yderst professionelt og gennemtestet...

http://typo3.com/

Se features her (der er vel alt hvad man har brug for):
http://typo3.com/Feature_list.1243.0.html
Avatar billede lademan Novice
21. juni 2007 - 08:03 #4
Er det svært at integrere og få op at køre?
Avatar billede lademan Novice
21. juni 2007 - 08:04 #5
Hvilken database kører det på?
Avatar billede horsmark Nybegynder
21. juni 2007 - 09:22 #6
Det kan køre en del databaser heriblandt som du nævner mySQL. Desforuden er der flere firmaer i danmark der lever af at supportere typo3 websites... så der er hjælp at hente hvis tingene går galt eller der skal bygges noget specifict...
Avatar billede lademan Novice
25. november 2007 - 16:32 #7
Valget faldt på typo 3, hvilket vi er meget glade for! Kan anbefales.
Avatar billede horsmark Nybegynder
26. november 2007 - 04:22 #8
superduper ! .oO(jeg burde have smidt et svar :-)