Avatar billede mr-mycom Nybegynder
20. juni 2007 - 15:16 Der er 15 kommentarer

Computer starter op, men intet billede.

Jeg har et rimelig stort problem her.

Min computer starter fint op, men der kommer intet billede frem. Der er bare sort skærm hele vejen. Skærmen registrere ikke engang computeren. Den melder bare "No signal".

Jeg har kontrolleret at det hele er monteret rigtigt.

Hvad kan der være galt.?
Avatar billede tulip Nybegynder
20. juni 2007 - 15:30 #1
Har du prøvet med en anden skærm?
Ellers kan det jo være en eller hardware del, som sidder løs eller som er gået i stykker.
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
20. juni 2007 - 15:32 #2
Jeg har pt. ikke en anden skærm til rådighed. Men jeg kan tilslutte den nuværende skærm til min bærbar, men den virker ikke på den stationære..
Avatar billede valbyhus Nybegynder
20. juni 2007 - 15:34 #3
Hvis du har et andet grafikkort, så prøv at sætte det i.
Avatar billede tulip Nybegynder
20. juni 2007 - 15:35 #4
Ja eller hvis du har andre ram kan du også prøve det, det har jeg selv været ude for engang.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
20. juni 2007 - 15:39 #5
Enig med hensyn til ram, skulle lige til at skrive det. Også fordi det er så
nemt at efterprøve. Hvis du har mere end een blok, så tag en af dem ud på skift.
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
20. juni 2007 - 15:52 #6
Prøver jeg lige.
Avatar billede c-holst Novice
20. juni 2007 - 22:10 #7
bare det at tage grafikkort ram og evt andre kort ud, slibe kontakterne let med lidt kopipapir og sætte dem i igen kan nogengange løse den slags
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2007 - 07:04 #8
Prøv om den kan vise billed i fejlsikret tilstand,hvis den kan det skal din opløsning stilles ned i egenskaber for skærm.
Avatar billede darrich Novice
21. juni 2007 - 12:30 #9
Hvis du har et indbygget grafikkort i bundkortet, så prøv at hive grafikkortet ud, og koble skærmen på bundkortet i stedet.
Typisk slår det indbyggede fra, når man sætter et andet i, hvorfor det vil være sort skræm, hvis man prøver mens det andet er i.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:07 #10
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede tulip Nybegynder
23. november 2007 - 08:02 #11
Jeg fandt ud at det var bundkortet den var gal med. Men jeg kunne ikke finde et myt, så pc'en røg ud.
Avatar billede darrich Novice
08. september 2008 - 13:01 #12
huks at lukke spørgsmålet.
Avatar billede tulip Nybegynder
08. september 2008 - 21:51 #13
Nårh ja det havde jeg helt glemt
Avatar billede tulip Nybegynder
08. september 2008 - 21:54 #14
Ups forkert svar. Jeg troede det var mig der havde oprettet spørgsmålet, for jeg har nemlig selv et lign. spørgsmål.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:12 #15
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.