Avatar billede minarch Nybegynder
20. juni 2007 - 06:27 Der er 8 kommentarer

Trådløs forbindelse? :S

Goddag..
Jeg har 2 trådløse netværkskort som Windows åbenbart ikke vil bruge rigtigt..
1. Man kan slet ikke oprette en trådløs forbindelse
2. Den siger "begrænset eller ingen forbindelse"
3. Hvis jeg manuelt skriver gateway så lader den som om den har fundet forbindelse over lan
4. Har prøvet Windows' og producenternes drivere

Har søgt på Google og der var nogle fixes som ikke virkede..
Hjælp mig?..

MVH Carsten
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
20. juni 2007 - 07:43 #1
Kan du pinge/forbinde til routeren?
Det kan være det blot er internet forbindelsen der mangler. I så fald er det noget med DNS der ikke er sat rigtigt op.
Hvis der ikke engang er hul igennem til routeren, så prøv at slå firewall fra.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. juni 2007 - 08:01 #2
Har du sikret at netkortet er konfigureret præcis som routeren (sikkerhed).

Det kunne godt tyde på at den ikke er, da du får begrænset eller ingen forbindelse finder den routeren, den lukker bare ikke op for dig.
Avatar billede minarch Nybegynder
21. juni 2007 - 21:33 #3
Jeg kan hverken pinge eller forbinde til routeren..
Windows viser ikke engang en mulighed for at oprette en trådløs forbindelse, manuelt..
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
22. juni 2007 - 05:53 #4
Hvem har produceret henholdsvis den trådløse router og netkortene?
Er du sikker på den trådløs enhed i routeren er aktiveret?

Prøv at køre Netstumbler http://www.netstumbler.com/downloads/ og se om den kan finde noget...
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. juni 2007 - 10:27 #5
Du skal connecte til routeren via en fast kablet pc. Du kan IKKE connecte via den trådløse med mindre der er forbindelse, hvilket der jo ikke er ;) Smid et kabel i routeren og din laptop. derefter kan du administrere den..

Vh Nicki
Avatar billede minarch Nybegynder
22. juni 2007 - 21:34 #6
Det er jo et problem med Windows..
Ligeså snart man tilslutter noget som har med trådløs at gøre, så burde den reagere på det.. Men det gør den jo netop ikke..

Den har jo ingen mulighed for at oprette en trådløs forbindelse..
Routeren er Linksys.. Kortene er 3Com og GTS..
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
23. juni 2007 - 00:05 #7
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med reagere på det. Er kortene godt nok installerede med drivere og det hele, og du kan se dem under netværksforbindelser?

Hvis JA, så prøv lige med den Netstumbler jeg skrev om tidligere...

Understøtter alle enheder de samme protokoller (altså IEEE 802.11 B og/eller G)?
Der kan også være noget med om de kører på samme kanal. Nogle enheder går ikke længere end til kanal 11, mens andre går til kanal 13. Sæt evt. Linksysen til kanal 1.

Nogle trådløse kort kan ikke bruge Windows trådløse manager, og har deres egen. Det gælder f.eks. Linksys, men jeg kender ikke til 3COM og GTS.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. juni 2007 - 08:34 #8
Har du prøvet mit forslag?!?

Du kan som sagt ikke connecte da de ikke er spejl konfigurerede. Fast kabel->konfigurer router->konfigurer trådløst netkort->BADA BING!