Avatar billede silickon Nybegynder
20. juni 2007 - 00:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Backup - hvor meget bliver gemt?

Hej

Jeg har altid brugt min webmail, og vil nu prøve Outlook.
Grunden til at jeg ikke tidligere har gjort det, er at jeg har været bange for at mine mails ville forsvinde, hvis min computer gik ned.

Men nu har jeg så fået at vide at man kan lave en backup-fil (pst) so vil gemme ALT i Outlook, inkl. vedhæftede filer mm.

Men kan det passe? Hvis vi nu siger at jeg har mails med filer på 100 mb. i alt, og jeg laver backup, så fylder back-up filen kun 225 kb. Det synes jeg virker underligt.

Laver den virkelig backup af det hele? Og kan man så slette de mails på ens server, og så ligger de i ens bck-up fil?

På forhånd tak.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. juni 2007 - 08:16 #1
Den laver ikke backup af det hele. Hvis den fylder 225kb kan du være sikker på at dine vedhæftede filer ikke er med! Jeg kender ihvertfald ikke en komprimeringsalgoritme der er så hidsig :)
20. juni 2007 - 08:54 #2
... det lyder som om det er den forkerte *.PST fil du har fat i ?

Default placering:
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
(Husk at vise skjulte/system filer/mapper)

Jo - der gemmer alle E-mail's + adresseliste + E-mail konti sig... men ikke evt. regler...
20. juni 2007 - 08:55 #3
Back-up og Genoprettelse af:

Outlook Express:
http://support.microsoft.com/?kbid=270670

MS-Outlook:
http://support.microsoft.com/?kbid=287070
Avatar billede silickon Nybegynder
20. juni 2007 - 21:56 #4
dr1_larry>
Jeg har Windows vista Basic, så tror ikke at den ligger i samme placering.
Jeg går ind i Outook og vælger eksporter, og så vælger jeg at gemme den til skriebordet.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2007 - 06:58 #5
Hør her:
Hvis du tænker dig lidt om, så LAD VÆRE med at gemme din .pst-fil på C-drevet.
Hvorfor? Netop fordi M$ på et eller andet tidspunkt altid vil gå ned, og du derfor vil miste alt på C-drevet.
Det er ihvertfald sådan jeg har bevaret min .pst-fil igennem flere år, efter flere gange at have mistet alt.
;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2007 - 07:00 #6
...og lad være med at få Outlook til automatisk at gemme (backup) og derved komprimere .pst-filen.

Alt i alt: Styr det selv, i stedet for at lade M$ styre det for dig, for det holder jo alligevel ikke i længden. ;-)
Avatar billede silickon Nybegynder
23. juni 2007 - 01:13 #7
Jeg tænkte at jeg kunne gemme den på min USB dongle.
Men nu skal jeg så geninstallere Windows Vista..
Er der en der kan forklare hvad jeg helt præcist gør for at bevare mails, og kontaktprsoner?
24. juni 2007 - 17:11 #8
[20/06-2007 08:55:52] ?
Avatar billede silickon Nybegynder
25. juni 2007 - 09:40 #9
Mange tak for hjælpen allesammen.
Jeg vandt svaret inde under dr1_larry's link til Microsoft.

Hvis du vil lægge et svar.
25. juni 2007 - 10:13 #10
Ping...

Det var et [svar]...
Avatar billede silickon Nybegynder
25. juni 2007 - 22:07 #11
Og her var point.
Tak for hjælpen til alle!