Avatar billede bladmand Nybegynder
20. juni 2007 - 00:08 Der er 1 kommentar

CPU kører fra 10 til 100 pct - store udsving

Ved normal brug af computeren viser cpu'en mellem 50 og 100 pct. Ved brug af Skype falder jeg ustandselig ud, fordi cpu'en næsten hele tiden står på 100 pct. Den jeg taler med (så længe der er "liv") bruger fra 18 til 35 pct.
Lige nu er kun Windows Jobliste åben + Internet Explore, og cpu'en viser et forbrug på 10 til 90 pct. mens jeg skriver (voldsomme udsving synes jeg).
Jeg bruger en del Photoshop. Har det samme program på arbejdet, hvor det arbejder hurtigere (på en ældre maskine).
Kan nogen måske hjælpe mig.
Venlig hilsen
Bladmand
Avatar billede hep_ Nybegynder
01. juli 2007 - 08:26 #1
det kan skyldes 100000000 ting... Og du skal ikke lægge så meget i den graf. Det eneste du skal tænke på er hvordan du "føler" at computeren performer. Synes du den er langsom, så kan det skyldes software (eller virus, malware etc.) eller indstillinger i XP eller din hardware. Eller måske du bare skal hælde noget mere RAM i din computer.

Hvis du bruger Photoshop, så skal du minimum have 1GB og heller 2GB ram i.

Vi mangler nogle data på din maskine... (Sisoftware Sandra Lite)