Avatar billede dmskay Nybegynder
19. juni 2007 - 18:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

zyxel wireless acces point

hvordan krybtere jeg forbindelsen ? Jeg kan ikke komme ind på den med web-browseren
Avatar billede goodhumour Nybegynder
19. juni 2007 - 19:49 #1
Forbind dig til router med kabel. Gå ud i en kommandoprompt og skriv ipconfig /all. Aflæs hvad Default gateway står til og tast adressen ind i din browser. Opret dernæst et SSID med et andet navn end default (et du bestemmer), undlad i første omgang sikkerhed og test du kan komme på med PC. På den har du selvfølgelig oprettet det nye SSID. Når det så forhåbentlig virker, så opret sikkerhed. Skal være WPA-PSK, evt version 2, med TKIP eller AES algoritme (hvis AES understøttes af netkort). Lav et svært kodeord helst på 63 karakterer. Der findes flere hjemmesider, der kan lave en kode til dig. Feks. her: http://www.kurtm.net/wpa-pskgen/ Test så du kan komme på og det er så det.
Avatar billede fedora Nybegynder
19. juni 2007 - 19:58 #2
Er ikke sikker men opsætningen tilgår du på: http://<addresse>:2033
Avatar billede dmskay Nybegynder
19. juni 2007 - 20:38 #3
der står en standard gateway 10.0.0.1 , men der sker ikke andet at brovseren skriver side kan ikke vises
Avatar billede dmskay Nybegynder
19. juni 2007 - 21:04 #4
fedora  så kommer jeg ind i router opsætningen
Avatar billede fedora Nybegynder
19. juni 2007 - 21:08 #5
Så du kom ind? Har nemlig selv en ZyXEL fra Cybercity.
Avatar billede fedora Nybegynder
19. juni 2007 - 21:08 #6
Hvilken Router er det?
Avatar billede dmskay Nybegynder
19. juni 2007 - 21:26 #7
jeg kommer ind i routeren men ikke min access point som er problemet,min router er en zyxel 2600 et eller andet
Avatar billede goodhumour Nybegynder
20. juni 2007 - 20:33 #8
Det må da fremgå af din manual, hvordan du tilgår AP :D
Avatar billede dmskay Nybegynder
20. juni 2007 - 21:26 #9
der står i manualen at IPadd. til AP er 192.168.1.2 browseren skriver side kan ikke vises,så står der også at jeg kan aktivere OTIST på AP,men derskerheller ikke noget
Avatar billede goodhumour Nybegynder
20. juni 2007 - 21:35 #10
Hvis gateway (router) hedder 10.0.0.1 skal Access Point jo også forsynes med en 10.0.0.x adresse, der ikke er i brug. Ellers er der intet, der virker. Reset evt Access Point ifølge vejledning i manual og sæt så den rigtige IP-adresse op. Evt. skal du lige sætte IP manuelt på PC, hvis ikke Access Point har indbygget DHCP. DHCP-server skal jo så også slås fra igen på Access Point (men selvfølgelig ikke på router)
Avatar billede dmskay Nybegynder
21. juni 2007 - 21:11 #11
jeg har løst problemet jeg skulle give min pc en fast ip add 192.168.1.10 så kom jeg i kontakt med min AP