Avatar billede marnox Nybegynder
19. juni 2007 - 09:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Insisterende mappe på skrivebordet

Jeg har for noget tid siden overført nogle billeder fra min mobil til min computer via BlueTooth. Det har jeg gjort tidligere uden problemer. Men denne gang er der sket noget underligt:

Den mappe, jeg lavede på skrivebordet til at opbevare billederne i - som for længst er slettet - bliver mystisk nok ved med at dukke op på skrivebordet - tom. Hvis jeg kopierer en fil eller en mappe .. PLING .. så er den der igen. Så sletter jeg den og slukker computeren og næste gang, jeg tænder computeren, er den der igen. Så sletter jeg den og når jeg så kopierer en fil eller en mappe, kommer den s... mappe igen. Jeg har slettet omkring 100 mapper efterhånden og forstår det overhovedet ikke.

Er der nogen herinde, der har en mulig forklaring på det? (helst uden at jeg skal til at formatere hele computeren)

/Marnox
19. juni 2007 - 09:55 #1
... stik mig/os en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
(Så kan jeg bedre se hvad der sker...)
Avatar billede marnox Nybegynder
19. juni 2007 - 10:24 #2
Ved ikke helt, hvad det betyder, men her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Panda Software\AVTC\PavSrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\AVTC\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe
C:\WINDOWS\System32\CISTUB.EXE
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Administrator 3\Pav_Agent\Pagent.exe
C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\data\database\bin\mysqld-nt.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Administrator 3\Scheduler\pavsched.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Administrator 3\Pav_Agent\pagentwd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\AVTC\PSKMsSvc.exe
C:\Programmer\Panda Software\AVTC\PsImSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Panda Software\AVTC\ClShield.exe
C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe
C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Programmer\CapaInstaller\Client\Util\JobTrig.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Panda Software\AVTC\SRVLOAD.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Panda Software\AVTC\WebProxy.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosBtProc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Administrator 3\PavReport\PavReport.exe
C:\Documents and Settings\mar\Skrivebord\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://infonet/default.aspx
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\AVTC\ClShield.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Version Cue CS2] "C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CapaInstaller Info Center] "C:\Programmer\CapaInstaller\Client\Util\JobTrig.exe" /autostart
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Hurtigstart.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = em.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = em.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = em.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = em.dk
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: avldr - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avldr.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adobe Version Cue CS2 - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe" -win32service (file missing)
O23 - Service: CapaInstaller BITS Control Service (CIBITS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ciBITSSvc.exe (file missing)
O23 - Service: CapaInstaller Agent Service (CISTUB) - CapaSystems A/S - C:\WINDOWS\System32\CISTUB.EXE
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Panda AdminSecure Communications Agent (PAVAGENTE) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Administrator 3\Pav_Agent\Pagent.exe
O23 - Service: Panda AdminSecure Scheduler (PavAtScheduler) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Administrator 3\Scheduler\pavsched.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda Antivirus Report Service (PavReport) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Administrator 3\PavReport\PavReport.exe
O23 - Service: Panda Antivirus Service (PavSrv) - Panda Software International - C:\Programmer\Panda Software\AVTC\PavSrv51.exe
O23 - Service: Panda AntiSpam Engine (PMShellSrv) - Panda Software International - C:\Programmer\Panda Software\AVTC\PSKMsSvc.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PsImSvc) - Panda Software Internacional - C:\Programmer\Panda Software\AVTC\PsImSvc.exe
19. juni 2007 - 10:54 #3
... navn/sti på omtalte mappe ???
Avatar billede marnox Nybegynder
19. juni 2007 - 10:58 #4
sti: C:\Documents and Settings\mar\Skrivebord

navn: billeder
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juni 2007 - 13:54 #5
Tror det er Nokia PC Suite der driller ;)

Afinstaller Nokia PC Suite og slet mappen, geninstaller Nokia PC Suite.

Så er den skid slået - har nemlig prøvet nøjagtig det samme.
19. juni 2007 - 17:32 #6
... nemlig ... har lige fået det samme at vide fra en 'makker' ...
Avatar billede marnox Nybegynder
19. juni 2007 - 18:06 #7
Jeg har forsøgt, men uden resultat .. så det er ikke det.
19. juni 2007 - 19:09 #8
... kig evt. i din BlueTooth opsætning ???
Avatar billede marnox Nybegynder
20. juni 2007 - 18:51 #9
.. jeg er lige kommet til at tænke på, at jeg i samme forbindelse også brugte infarød forbindelse - kan DET have noget at sige?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2007 - 20:14 #10
Du huskede at genstarte efter afinstallering af pc suite, og slette mappen inden du geninstallerede pc suite?
Avatar billede marnox Nybegynder
21. juni 2007 - 09:22 #11
Jeps. Ingenting .. mappen bliver ved med at "lave sig selv" igen og igen.
21. juni 2007 - 10:31 #12
.. Idé:
Slet mappen HELT (som du har gennemført en mulliard gange før *S*) - og i samme omgang opret en tom FIL med PRÆCIST SAMME NAVN SAMME STED... og se hvad der sker ved genstart...
Avatar billede marnox Nybegynder
09. februar 2009 - 17:41 #13
Halvandet år senere og det er stadig et problem. Jeg har endda afinstalleret og installeret pc suiten .. nothing.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2009 - 19:53 #14
1½ år?
Tag backup og geninstaller Windows :)

Hvis du højreklikker på mappen og vælger egenskaber, hvad står der så?
Avatar billede marnox Nybegynder
25. maj 2009 - 11:27 #15
Har formateret hd og nu er den væk. Aner ikke, hvad der skyldtes det, men den er altså ikke længere et problem.