Avatar billede no24 Nybegynder
18. juni 2007 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Font følger ikke med?

Jeg har lige installeret AutoCad 2008 LT, og de tegningshoveder vi bruger indholder fonten ITC kabel ultra. Fonten er installeret på min pc, men AutoCad ændrer automatisk teksten skrevet med ITC kabel ultra til en anden font. Hvordan får jeg løst dette?
Avatar billede kirstineka Nybegynder
18. juni 2007 - 12:50 #1
Luk lige Autocadprogrammet ned. Søg efter i Autocad-mappen efter "fonts" og overfør en kopi af den manglende skrifttype til denne mappe. Så tror jeg at den er der.
Avatar billede no24 Nybegynder
18. juni 2007 - 13:00 #2
Har jeg forsøgt - uden held.
Avatar billede no24 Nybegynder
18. juni 2007 - 13:10 #3
Wow - AutoCad omdøber fonten til at hedde "Kabel Ultra" - altså uden ITC.
Det betyder så at jeg er nødt til rette i samtlige tegningshoveder - leger lige lidt med det, for at se, om ikke det er muligt at undgå dette...
Avatar billede kirstineka Nybegynder
18. juni 2007 - 13:18 #4
Er det ikke nemmest bare at døbe den om i font-mappen?
Avatar billede no24 Nybegynder
18. juni 2007 - 13:23 #5
Nu gjorde jeg det, at jeg geninstallerede den i font-mappen og vupti - så passer samtlige tegningshoveder igen - mystisk, men tak for hjælpen - smid et svar, så sender jeg nogle point.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
18. juni 2007 - 13:51 #6
Ingen point til mig tak - Du klarede den jo selv.
Avatar billede no24 Nybegynder
18. juni 2007 - 14:02 #7
Oki - så deler vi pointene