Avatar billede opper Nybegynder
18. juni 2007 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logonscript kørsel - tjek hvilken server den prøver at kontakte

Har et netværk med 3 domaincontrollere.

Da nogle maskiner ikke altid får kørt logonscriptet når de starter PCen vil jeg gerne se hvilken server den prøver at få scriptet fra, ved man kan se det med en kommando i kør. Er der nogen der kender denne kommando?

Eller evt. en ide til hvorfor de ikke får kørt dette script som replikeres til alle 3 servere og kan tilgåes uden probs.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 11:36 #1
det er næsten altid et DNS problem, kontroller at de berørte maskiner benytter de rette DNS adresser (dvs dine domain controllers IP adresser)
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2007 - 11:51 #2
Du kan se det i en Kommandprompt med kommandoen SET

Men som SB skriver så lyder det mere som et DNS problem !
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2007 - 11:52 #3
Men hvis du har sikret dig at scriptet er replikeret, så kunne det lyde som om at maskinerne logger ind med Cachet login
Avatar billede opper Nybegynder
18. juni 2007 - 12:18 #4
Den er jeg nu ret sikker på peger det rigtige sted, er hovedsagligt på nogle helt nye maskiner jeg har installeret.

Og brugerne plejer at løse det ved at genstarte. :/

Men cachet login siger du, kan det slettes nogen steder?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 12:36 #5
fejlen kan nogle gange være at netkortet er sat til auto, hvor det så har afhjulpet problemet at sætte den manuelt til fuld duplex.
Avatar billede opper Nybegynder
18. juni 2007 - 13:25 #6
Hmm, jeg må prøve mig lidt frem.. altid træls med sådan en dejlig periodisk fejl.

lav et svar, så du kan få kredit for at komme med ideer.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 13:33 #7
svar