Avatar billede ilithanos Nybegynder
16. juni 2007 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 2003 server enterprise edition, luk internetadgang.

Jeg har lige et spg da vi er ved at sætte et netværk op med en win 2003 enterprise edition server.

Netværket står på følgende måde:

Serveren fungere som NAT DHCP DNS og FIL server.

Der er fire rum.

i rum 1,2,3 skal der være internetadgang.

men i rum 4 skal der ikke være internetadgang, hvilket vi gerne vil blokke via serveren da den benyttes som nat.

Er der nogen måde at blokke de maskiner der står i rum 4 uden at de bliver udelukket fra resten af netværket, de skal have adgang til alt på lan siden, men ikke have lov til at komme ud på internetsiden af serveren.

Er den en løsning på dette problem ved at anvende win 2003 server enterprise?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juni 2007 - 16:14 #1
Luk for port 80 i jeres AD, hvilket jeg går stærkt ud fra i kører med valget af 2003 enterprise....
Avatar billede ilithanos Nybegynder
16. juni 2007 - 16:19 #2
nu er det ikke kun normalt internet browsing der skal lukkes, men alt internettrafik fra de pc'ere i rum 4.
Avatar billede ilithanos Nybegynder
18. juni 2007 - 15:51 #3
lukket. installerede en linux debian server istedet