Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 20:44 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

problem med pps-fil

hvorfor kan jeg ikke åbne en pps-fil i min OE
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2007 - 20:52 #1
Skal vi gætte os frem, siden du ikke nævner om du har powerpoint installeret?Å
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. juni 2007 - 20:56 #2
Avatar billede hcma Novice
15. juni 2007 - 20:59 #3
måske husker jeg forkert, da det er meget lang tid siden jeg har benyttet powerpoint; men er det ikke sådan at *.ppt kræver enten powerpoint eller en viewer installeret for at kunne åbnes/ses.
Hvorimod *.pps skulle have en viewer integreret ?
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 21:05 #4
undskyld jeg ikke fik noteret det hele

powerpoint er installeret
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. juni 2007 - 21:06 #5
Nu er jeg heller ikke den store MS-haj (bruger OpenOffice), men mener at man min. skal have viewer'en fra MS installeret.

Her er for øvrigt linket til den seneste udgave (2007):

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=048dc840-14e1-467d-8dca-19d2a8fd7485&DisplayLang=da
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. juni 2007 - 21:11 #6
=> 2henrik: Sorry, så ikke lige dit seneste indlæg.

Tja, så ved jeg ikke umiddelbart, hvad problemet er...
Avatar billede skov-bording Nybegynder
15. juni 2007 - 21:14 #7
Jeg spørger nok lige dumt! Men hvad er "OE"?
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 21:15 #8
outlook express
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 21:23 #9
når jeg prøver at åbne filen kommer denne besked

<denne fil har ikke et tilknyttet program der kan udfører denne handling opret en tilknytning i mappeindstillinger i kontrolpanel>

men det har jeg prøvet uden held medmindre jeg gør noget forkert
Avatar billede skov-bording Nybegynder
15. juni 2007 - 21:23 #10
Jeg går ud fra at det er en vedhæftet fil på en mail du har modtaget? Hvis det er det - så prøv at trykke på gem fil i stedet for åben.
Når du har gemt filen på disken - så prøv med de ovenstående løsninger.
Avatar billede skov-bording Nybegynder
15. juni 2007 - 21:24 #11
Enten med vieweren eller med MS powerpoint.
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 21:32 #12
jeg kan godt åbne den hvis jeg bruger "gem som" men hvorfor kan jeg ikke åbne den som alle andre filer i OE
Avatar billede hcma Novice
15. juni 2007 - 21:41 #13
"hvorfor kan jeg ikke åbne den som alle andre filer i OE"  sådan går det desværre nogle gange, ikke bare med pps-filer, men også engang imellem med alle mulige andre filtyper. hvorfor vides ikke :o(
Avatar billede skov-bording Nybegynder
15. juni 2007 - 21:42 #14
Det kan jeg ikke svare dig på - men det sker ofte at man er nødt til at gemme filerne for at kunne åbne dem. Prøv at se om der er opdateringer til dine MS-programmer som muligvis kunne have noget med det at gøre...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2007 - 21:48 #15
http://windowsxp.mvps.org/utils/PPSFix.zip

Pak ud, kør programmet, marker de filtyper du har problemer med, og klik på fix.
Så skulle det gerne køre som normalt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2007 - 21:49 #16
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 21:51 #17
jeg siger mange tak for de indput der kom men da det ikke endte med et svar der kunne bruges til noget konkret vil jeg gerne hører hvem i synnes der skal have point

Mvh.

H.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. juni 2007 - 21:51 #18
=> john_stigers: Den er kun til dem der bruger viewer'en
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 21:59 #19
john stigers den virkede bare helt perfekt så mange tak jeg håber du modtog dine point
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2007 - 22:00 #20
sorry - læste det som 2henrik brugte vieweren.
P.s.
2henrik har ikke læst og afprøvet det der står på mit link, for det burde løse problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2007 - 22:01 #21
Tak for point :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. juni 2007 - 22:04 #22
Underligt, men vigtigst du fik løst det :)
Avatar billede 2henrik Nybegynder
15. juni 2007 - 22:04 #23
jeg har læst hvad du skrev john stigers og det virkede perfekt men nu er jeg lidt forviret  har du fået dine point???
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2007 - 22:44 #24
Jeps ;)