Avatar billede laeringupdate Nybegynder
15. juni 2007 - 18:41 Der er 11 kommentarer

Problemer med at åbne min nye hjemmeside.

Jeg har lige oprettet en hjemmeside men den kan ikke åbnes af alle.
Jeg ønsker hjælp til enten at få udbedret fejlen som er skabt igennem eksport fra MS publisher til html kode,

eller have skrevet siden om til ordentlig html kode uden mærkelige microsoft koder.
Jeg er villigt til at betale et mindre beløb for en omskrivning af siden til rigtigt html kode.
Karin
Avatar billede websam Nybegynder
15. juni 2007 - 19:05 #1
Send en mail til martin(ad)newage.dk med kilde kode så skal jeg give dig et bud på det ;o)
Avatar billede laeringupdate Nybegynder
15. juni 2007 - 20:51 #2
min hjemmeside er www.laering-update.dk
Avatar billede websam Nybegynder
15. juni 2007 - 21:20 #3
Men hvor meget er det du gerne vil have lavet ?

Grafik ?
Html ?
Css ?
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
15. juni 2007 - 23:14 #4
Hvem kan ikke åbne den?  dur i mozilla og IE for mig
Avatar billede danic Nybegynder
16. juni 2007 - 08:36 #5
Jeg hjælper lige, problemet er at siden på nogle PC'er går ned med en systemfejl i IE, hvis du prøver "vis kilde" på siden vil du se at siden er en eksport fra microsoft publisher.

Spørgsmålet er om der er en enkel måde at få alt fjernet alt microsoft-html (som giver problemer) og udelukket benytte W3C standarden.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.laering-update.dk
= Failed validation, 160 errors
I kan se siden så kom med et bud på opgaven, opgaven er ikke et nyt design men så meget genbrug så muligt :-)
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
16. juni 2007 - 09:21 #6
Det kan du da selv gøre?    Bare ændre koderne i en notesbog.
Avatar billede danic Nybegynder
16. juni 2007 - 09:28 #7
martin_dalgaard> Ejeren af hjemmesiden kan ikke skrive html, der er derfor at den ligger i kategorien opgave ikk!
Avatar billede pehory Nybegynder
16. juni 2007 - 15:08 #8
Send en mail til peter@peterrytter.dk så finder vi en løsning
Avatar billede laeringupdate Nybegynder
16. juni 2007 - 15:30 #9
Jeg har lavet hele siden i publisher, men jeg kan ikke selv krive i html. Der er nogle af microsofts koder der blokerer siden på en del computere....
Man må vel kunne kode siden om og bevare det hele, som jeg har lavet det - bare bedre fungerende????
Karin
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2007 - 01:21 #10
Jepz, for det er dog godt nok forskrækkeligt at forsidens kode fylder 30.000 linjer, et hurtigt slag på tasken vil maksimere den til 150-200 linjer og fra 1.1 Mb (>3Mb forhele sitet) til under 50 Kb (~300 for hele siden -- og jeg har overhovedet ikke kigget ordentligt på koden, så det er et slag på tasken !-)

-- for nogle år siden stødte jeg ind i et lignende problem, hvor det bare var Word, der var synderen, der kunne html-koden reduceres fra ca. 109 Kb til 8.9 Kb (men det var stort set kun tekst !-)

-- for point ville jeg ikke investere de 10-20 timer, det mindst vil tage, for et umiddelbart check viser, at stort set alt andet end dine billeder skal laves helt forfra (billederne ser umiddelbart ganske rimelige ud, både størrelses- og kvalitetsmæssigt !-)
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
17. juni 2007 - 13:34 #11
Ja hold dig altid væk fra microsoft til at lave hjemmesider med,    Dreamweaver er LANGT bedre.