Avatar billede oppermann Nybegynder
15. juni 2007 - 13:26 Der er 5 kommentarer

Sort skærm ved opstart

Hej eksperter!

Jeg sidder her med en computer der bare viser sort skærm lige efter den skærm hvor den viser hvilket motherboard, cpu, ram osv. der er i (ved opstart). Nogle gange går den dog mirakuløst videre ind i XP. Desuden skal det siges at den gør det samme lige efter reformatering og geninstallering af XP. Det er et Asus P4S800-MX motherboard og et Asus Geforce 6600 AGP kort der ligger i den. Ja faktisk er det en komplet Asus computer.. Jeg har også prøvet at installere de medfølgende drivere, men dette hjælper ikke. Der er vist ingen problemer med det hvis jeg bruger on-board kortet, men det er der jo ikke så meget ved.

Hvad gør jeg
Avatar billede nva Praktikant
15. juni 2007 - 13:37 #1
Måske ustabil strømforsyning?
Avatar billede oppermann Nybegynder
16. juni 2007 - 16:45 #2
Jeg tror det sgu ikke, for problemet er opstået efter jeg har formateret maskinen.
Avatar billede oppermann Nybegynder
17. juni 2007 - 19:34 #3
Er der ingen der kunne have en idé om hvad der er glat?
Avatar billede oppermann Nybegynder
17. juni 2007 - 19:42 #4
Forresten har jeg lige fundet ud af at det måske ikke er problemer med GFX kortet, da det samme sker når jeg bruger on-board GFX kortet. Det er bare som om at computeren ikke fatter at den skal loade windows. Jeg har prøvet at skifte boot prioriteterne i BIOS..
Avatar billede nva Praktikant
19. juni 2007 - 15:23 #5
Du kan teste din ram med www.memtest86.com og din harddisk ved at boote på xp-cd - vælge R og skrive CHKDSK C: /p /r  - måske findes fejlen et af de steder.
Du skriver at du installerede de medfølgende drivere - fik du hentet alle eventuelle opdateringer?