Avatar billede rybber Nybegynder
03. juni 2001 - 17:38 Der er 13 kommentarer

Erfaringer med TDC Bredbånd | ADSL

Er der nogen som har erfaringer med TDC\'s nyeste udspil med kombineret ADSL og telefon abonnement ?

Jeg havde ellers bestilt ADSL gennem CC, men der er åbentbart ikke ledigt/godt nok kobber til centralen :-(
...Men ved hjælp af \"delt kobber\" som TDC kører med skulle det vel nok kunne lade sig gøre at bruge den nuværende tlf-linje (?)

Får man router med eller bare et ADSL modem, det fremgår ikke særlig tydeligt af deres hjemmeside ?

Kan man få mail-alias hos TDC ?

Leveringstid ?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juni 2001 - 17:41 #1
få noget andet - TDC levere en router, men du kan f.eks ikke lave en direkte forbindelse mellem 2 PC
routeren er konfigureret til ikke at kunne lave dette
Avatar billede kapla Nybegynder
03. juni 2001 - 17:41 #2
Avatar billede kauan Nybegynder
03. juni 2001 - 17:46 #3
Om der medfølger router afhænger af om det er \"Bredbånd|ADSL\" (Deres nye kampagne) eller netexpress du bestiller. Det er kun ved bestilling af netexpress der medfølger router
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. juni 2001 - 18:12 #4
der følger også router med hvis man bestiller Pro@ccess. (Speedstream 5711)
Avatar billede rybber Nybegynder
04. juni 2001 - 09:50 #5
kauan> det er deres nye kampagne jeg taler om, men man kan ifølge deres beregningsside () købe en router, vil det sige at der medfølger et modem men at man kan købe en router ?

hundevennen> jeg har en 10/100Mbit switch, det skulle kunne lade sig gøre gennem den...

kapla0> jeg havde læst dét spørgsmål - aldrig har jeg set folk snakke SÅ meget forbi hinanden :-)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
04. juni 2001 - 23:14 #6
Det fungerer fint med TDC Adsl.........jeg har det selv, og har ingen problemer med det! Og det som hundevennen siger passer ikke.....man kan sagtens etablere forbindelse mellem to maskiner! Leveringstiden i mit tilfælde var cirka en måned fra bestillingsdato! Det medfølgende udstyr er en Speedstream router som dog skal forbindes til en hub/switch hvis du vil have flere maskiner på internettet på samme tid!
Avatar billede rybber Nybegynder
05. juni 2001 - 13:41 #7
Nu skal vi vist lige have på det rene at det IKKE er Netekspress jeg taler om: Det er TDC\'s nyeste udspil (reklamer), og det hedder Bredbånd | ADSL (de kan da også forvirre alt og alle). I dette tilbud får man telefon- og ADSL abonnement kørt over samme regning. Man kan få flatrate, og der medfølger et ADSL-modem og en \"linje-splitter\". Efter deres eget udsagn skulle man være på nettet så snart man tænder computeren og man kan selv tilslutte en router så man kan køre flere computere på (hardwareløsning)...
Avatar billede tomcar Nybegynder
18. juni 2001 - 11:42 #8
Jeg har lige bestilt flatrate, 512/256 derhjemtil, jeg mener at det da er muligt at lave en delt forbindelse som sædvanligt over Win 98SE og ha begge maskiner på nettet samtidig .. ikke sandt ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
18. juni 2001 - 22:11 #9
Nu har jeg forhørt mig hos TDC......man får ikke en router med, men et adsl-modem......dvs en maskine på nettet AF GANGEN......!
Avatar billede tomcar Nybegynder
19. juni 2001 - 08:22 #10
sup3rior>
Underligt, for når man slår op på TDC\'s bestillingsside, der hvor man kan sammensætte sin ordre, kan man vælge en løsning med to dynamiske IP-adresser, hvor teksten siger at man kan ha to pc\'ere på nettet ad gangen
mvh tomcar
Avatar billede cber Nybegynder
17. juli 2001 - 21:04 #11
Fik TDC bredbånd igår. Det køre fint uden problemer. Der er INGEN Router med. Kun et skillefilter, et ADSL modem \"and Thats IT!\". Man får j.v.f. manualen enten tildelt to dynamiske IP-addresser eller en fast. Dog er der mulighed for at købe flere. (Kræver dog at man investere i en router - hvis man ønsker at køre med flere PC\'er)

Det er nemt at få til at fungere - d.v.s. jeg fik min Win98 op at køre på ca. 5 min og en enkelt reboot. Dog slå jeg stadig med min NT. Der er ingen hjælp at hente her hos TDC - lukket land.

M.h.t. leveringstid - 14 dage.
M.h.t. mail o.s.v. ja, der medfølger mailaddresser,nyhedsgrupper, Homepage o.s.v. og det er inkl. i prisen.

Held og lykke!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. juli 2001 - 21:10 #12
kan du ikke sætte en hub eller en switch mellem modem og pc\'en så du kan køre LAN? det burde da være muligt!
Avatar billede infected Nybegynder
29. september 2001 - 07:27 #13
Rybber. Det der afgør om du kan få TeleDanmark Bredbånd er den telefon central du er koblet op på. Hvis den har ADSL udstyr kan du godt få ADSL BB|ADSL er ikke afhængigt af leddigt kobber. Selvfølgelig spiller afstanden og kablernes tilstand også en rolle. Du kan godt få mail-alias.

Jo du kan kimrosgaard. Det cber siger, at det kræver en router at kører flere PC\'er på BB|ADSL er ikke rigtigt. En hub eller switch kan sagtens klare det. Med det kræver selvfølgelig at du har lige så mange dynamiske IP\'er som du har computere.

BTW. Synes der er EKSTREMT mange folk der blander Bredbånd ADSL og Netexpress sammen.

Det er vigtig at man \"fatter\" at der som standard IKKE følger router med til BB|ADSL. IP\'er udleveres af Tele Danmarks DHCP server.

Og ja...der ER 2 selskaber. Tele Danmark som er \"moderselskabet\" og som leverer Bredbånd ADSL netop fordi dette også inkluderer et fastnet telefon abonement.

Så er der \"TDC internet\" som er et datterselskab af Tele Danmark, og som leverer Netexpress som jo er en udelukket internet løsning.

Bredbånd ADSL = Teledanmark
Nexexpress = TDC Internet

Har selv bestilt 1024/256 kb Bredbånd|ADSL netop fordi du kan bestiller ekstra IP\'er og køre uden router.