Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juni 2007 - 20:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

program til at plænlægge bil tur i?

Hej

Nogen der kender til et program hvor man kan indtaste de forskellige steder man gerne ville hen, hvor den så selv regner ud vilken vej der er nemmest at køre de steder man gerne ville hen?

Findes der sådan nogle som "virker" og endnu bedre hvis der var nogen til PDA med windows i?
Avatar billede old-faithful Praktikant
14. juni 2007 - 20:48 #1
Måske var det en idé at købe en GPS (eller GPS udstyr til en PDA)?
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juni 2007 - 20:50 #2
Dem har jeg skam 6 stk af ;-)

Men hjælper desværre ikke så meget når man har 10 steder man gerne ville hen. Men man ville gerne køre den korteste vej for at komme alle steder hen ;-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
14. juni 2007 - 20:55 #3
Tja, så har jeg ikke andre ideer udover et gammeldags kort og en lineal, medmindre en af dine GPS'er kan benytte "waypoints".
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juni 2007 - 21:02 #4
Hvad er waypoints?
Avatar billede emanuel Praktikant
14. juni 2007 - 22:00 #5
Der findes en del programmer der kan gøre dette, men i de fleste tilfælde er det meget prof programmer der benyttes til planlægning inden transport og spedition.
En af forhandlerne finder du her www.logiteam.dk og en anden her www.transvision.dk
Nedenfor link til web ruteplanlæggere, jeg har ikke checket dem, men de er nok som krak at man selv skal bestemme rækkefølgen - via funktionen.
http://www.nbp.dk/links/fritid/ruteplanlaegning.php
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juni 2007 - 22:27 #6
Okay men netop dette var mit formål at jeg Ikke selv skulle sørge for den rigtige rækkefølge. Men at den selv gjorde det.
Avatar billede e100 Nybegynder
20. juni 2007 - 18:56 #7
Hej,

Hvis du skal have ruteoptimering findes der udelukkende professionelle løsninger. Afhængigt af, hvilket geografisk område det skal dække findes der forskellige løsninger. Jeg vil anbefale en internet baseret løsning, hvor du ikke skal bekymre dig om opdateringer mv.

En mulighed er www.webroute.dk, dine valgmuligheder for kort er endten et skandinavisk kort der er detaljeret til vej/husnummer eller et Europa kort der kun er detaljeret til postnummer / by niveau.

Priserne ligger vist fra 2500 til 3500 for et årligt abonnement så vidt jeg husker. Logiteam er på vej med en udvidelse af ovenstående, hvor du får mulighed for et vej / husnummer detaljeret europa kort.

/E100
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. juni 2007 - 20:05 #8
Waypoints er steder på vejen som ruten skal gå forbi deraf "way" (vej) og "point" (sted).
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. juli 2007 - 19:24 #9
Takker for hjælpen. Nogen der skal have point?
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. juli 2007 - 19:40 #10
Jeg ønsker kun point, hvis du føler at mine indlæg bidrog positivt. Ellers kan du for min skyld godt beholde dem.
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. juli 2007 - 12:09 #11
Har fundet ud af der er visse GPS systemer der kan optimer sin rute. Men tomtom er ikke en af dem der kan det - desværre. Så der skal man selv sætte dem ind i den rigtige / hurtigste række følge at køre ruten.

Takker for hjælpen og lukker