Avatar billede flashit Nybegynder
14. juni 2007 - 11:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Membership.CreatUser med samme username og unik email

Hej E.
Kan i hjælpe med dette lille proble.

Jeg har en masse brugere som kommer fra et andet system. H
ver bruger indeholder bla. Username og email.

Disse oprettes på følgende måde:
Membership.CreatUser(UserName, Password, m_email)

Jeg benytter email som den unikke key for hver bruger.

Når jeg opretter en ny bruger via kode så virker det fint, så længe at der ikke allerede er en bruger med samme Username. Men jeg kan ikke styre hvad deres username er, så dette vil helt sikkert give problemer i fremsiden.

Hvordan kan jeg komme omkring dettte??

Men andre ord, kan man sætte systemet op så den kan tage flere users med samme navn, lige som at man kan sige at en email ikke behøver at være unik i web.config
Avatar billede burla Nybegynder
17. juni 2007 - 14:43 #1
Nej det kan ikke lade sig gøre med den indbyggede Membership Provider da den både bruger en Guid som indentifier samtidig med at brugernavnet også er unikt. Du kan løse problemet ved at skrive dine egen custom Membership Provider.

Her er et link omkring det at skrive sin egen provider.
http://www.devx.com/asp/Article/29256
Avatar billede flashit Nybegynder
18. november 2007 - 23:34 #2
og tak :-)