Avatar billede palludan Nybegynder
03. juni 2001 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL hos Teledk

Jeg har netop fået oprettet en 1048/512 adsl forbindelse hos teledk med router.
Når jeg går ind og vælger åben configuration i router, så er der en del porte some er lukket? Jeg har forstået det sådan at ALT var åben hvis man benytter \'åben\' !?
Det drejer sim indtil videre om porte som bruges i forbindelse med IRC (ident port, dcc porte).
Nogen forslag?
Endvidere er min upload stream helt nede og ligge ved det der ligner en idsn forbindelse, når jeg laver en test upload til tele dk\'s ftp.
Avatar billede kapla Nybegynder
03. juni 2001 - 16:30 #1
Lytter lige med
Avatar billede twm Nybegynder
03. juni 2001 - 16:31 #2
Hvad er det for en router?
Avatar billede kapla Nybegynder
03. juni 2001 - 16:32 #3
Det er vel en SpeedStream 2601
Avatar billede twm Nybegynder
03. juni 2001 - 16:34 #4
desværre, jeg har en 5711
Men der er disse porte du skal natte ind til din lokale ip
mIRC Chat
(The IRC port is usually 6667)
IN  TCP    6660 - 6669

på en 5711 ville det hedde
system addserver 192.168.1.6 tcp 6660 6669
Avatar billede kapla Nybegynder
03. juni 2001 - 16:37 #5
Virkede det?
Avatar billede meyerj Nybegynder
03. juni 2001 - 16:39 #6
Hej,

Jeg har selv en proaccess router for Teledk.

Jeg troede også at jeg købte en \"åben\" router, men nej. Efter at have fået routeren installeret fik jeg besked på at hvis jeg ønskede ændringer i den ville det koste ca. 950,- + moms, selvom jeg hævdede at Teledk havde leveret / solgt mig noget forkert.

Når jeg har været i kontakt med Teledk pga dårlig preformance, har de bedt mig lave en ftp test på deres FTP server. (ftptest1.tele.dk, brugernavn + psw skal være blankt)

Hvis du bruger cute FTP kan du se din download hastighed. Hvis den ikke lever op til forventingerne, så må du vist til at kæmpe med Teledk.

Jeg har en speedstream router, og har tidliger postet forespørgsel på hvordan jeg selv konfigurer den. Jeg har ikke forsøgt endnu, men du kan læse mere her.... http://www.eksperten.dk/spm/64725

Held og lykke
Avatar billede palludan Nybegynder
03. juni 2001 - 16:40 #7
Sorry, synes nok jeg glemte noget :)
Det er en SpeedStream 2601

Jeg har sat ident porten ind under \'avanceret NAPT server config.\' og så virker den, men der kan man jo kun tilføje en port, så hvordan skal jeg bære mig ad med at få flere ind ad gangen?
Så vidt jeg kan se fra mit Mirc program er portene 4500-5000 til dcc !?

Skulle måske have brugt et newbie nick :)