Avatar billede dekor Nybegynder
13. juni 2007 - 23:04 Der er 21 kommentarer

Hjælp- Kan ikke sende mail via outlook

Hej.
Mit problem er, at når jeg prøver at sende en mail fra MS-outlook 2007, sker der intet. får inden meddelelser om fejlopsætning og "send/modtag" udføres uden bemærkninger, dog bliver mine mails aldrig afsndt. jeg modtager derimod mail uden problemer.
MIn internet udbyder er TDC og forbindelsen oprettes via ADSL modem og en Linksys Trådløs router. håber der er nogen som kan hjælpe?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2007 - 23:31 #1
Har du hentet TDC Netsupport og scannet for fejl?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. juni 2007 - 23:34 #2
Avatar billede jmk84 Nybegynder
13. juni 2007 - 23:56 #3
Din IP kan være fanget på en liste, se her: http://www.computerworld.dk/art/33616?a=related&i=39583. Det er især hvis du kører DHCP, og selvom din router burde holde din WAN-ip, så kan du være uheldig og få tildelt en ip-adresse, der er listet på denne hersens liste.

Ring til deres hotline - har selv siddet der, de kan slå IP op for dig, og se om den er blacklistet for tidligere spam-udsendelser.

Ellers - bruger du asmtp-serveren eller bare smtp.mail.dk?
Avatar billede dekor Nybegynder
14. juni 2007 - 16:30 #4
Til John: Ja den er indstillet rigtigt.

til JMk84: Jeg bruger asmtp-serveren. men hvis min Ip er blokkeret ville jeg så kunne sende mail via tdc-webmail?

Hilsen Ole
Avatar billede dekor Nybegynder
14. juni 2007 - 17:05 #5
Til John Stigers: Har prøvet netsupport, men den finder intet!
Avatar billede jmk84 Nybegynder
14. juni 2007 - 18:32 #6
Ja, du vil altid være i stand til at sende via din webmail, uagtet hvilken ip du sidder på. Duer web-mailen heller ikke??

Prøv evt. smtp.mail.dk, og se om det virker?
Avatar billede dekor Nybegynder
14. juni 2007 - 18:33 #7
har prøvet smtp.mail.dk, virker ikke.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
14. juni 2007 - 18:45 #8
Ok, hvad med din webmail? Virker den?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. juni 2007 - 18:47 #9
Er serveren til udgående post(smtp) sat til port 25?
Avatar billede dekor Nybegynder
14. juni 2007 - 18:49 #10
til john westcoast: altså det ved jeg ikke noget om (hvordan gør man det?)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. juni 2007 - 18:57 #11
Funktioner>indstillinger>e-mail-konti>rediger>flere indstillinger>avanceret.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. juni 2007 - 18:58 #12
Håber Outlook 2007 ligner 2003 lidt :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
14. juni 2007 - 19:00 #13
Fandt lige denne ved Microsoft.http://support.microsoft.com/kb/287532/da
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2007 - 19:28 #14
mail.tdconline.dk - webmail
Avatar billede dekor Nybegynder
14. juni 2007 - 19:54 #15
Ja tak john stigers,det virker via webmail (læs tidligere kommentar)
Avatar billede jmk84 Nybegynder
14. juni 2007 - 21:24 #16
Hvis det er en blacklist, kan du prøve flg:

Gå udenom din router, så får du en ny IP tildelt dirkete til din computer. (du har to dynamiske i et TDC standardabonnement, mener jeg). Så kan du lynhurtgt se om det er IP'en din router har, der er blacklistet. Chancen for du får to er forhåbenligt meget lille.

Forsøget værd, måske?
Avatar billede dekor Nybegynder
15. juni 2007 - 20:24 #17
Hej har prøvet at gå uden om routeren, uden virkning, men kontakter TDC i morgen om min IP er blokkeret, men har i mellemtiden tænkt på, om min router kan være indstillet til at spære udgående email?
Avatar billede jmk84 Nybegynder
17. juni 2007 - 18:16 #18
Hmm, det er en mulighed. Din router kan godt være sat op til at blokere port 25 (SMTP) under Access Restrictions (din firewall kan i og for sig også). Jeg ved bare, at Linksys-routere som standard ikke blokerer for port 25. Hvilket sikkerhedsprogram kører du med?
Avatar billede gabi Novice
24. juli 2007 - 19:07 #19
Du kan selv teste om din IP er blokeret i DSBL her http://dsbl.org/listing
men hvis den er det vil du få en fejlmeddelelse i Outlook, og det skriver du at du ikke gør.
Du skriver også at du spekulerer på om det kan være routeren - i din foregående kommentar skriver du derimod at du har forsøgt udenom routeren uden held, så det kan vel heller ikke være den?
Hvis kontoen er sat korrekt op - hvilket dine kommentarer tyder på, kan det også være din firewall eller antivirusprogram der blokerer. Hvilket sikkerhedsprogram bruger du? TDC Sikkerhedspakke? Hvis du gør det og ovenikøbet har Windows Vista, kan jeg fortælle at TDC Sikkerhedspakke endnu ikke er optimeret til Vista.
Avatar billede dekor Nybegynder
12. januar 2009 - 21:52 #20
lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2009 - 21:54 #21
Inden du lukker, så skriv løsningen.