Avatar billede webname Nybegynder
13. juni 2007 - 21:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere IP-adresser (TDC Bredbånd professionel)

Hej Eksperten,
Jeg har bestilt TDC bredbånd professionel, og venter på at få det installeret.. ;-)

Jeg har fået et brev, om at min ip er: ***.***.***.70, længere nede i brevet står der:

Ekstra IP-net (Lan-adresser):
(IP-adresser til rådighed:)
***.***.***.73-***.***.***.74

IP-net: ***.***.***.72/30

Hvad betder dette konkret?
Har jeg flere eksterne IP-adresser? i så fald, hvorfor står der "Ekstra IP-net (Lan-adresser)"?

Det er måske et dumt, spørgsmål men syntes det er lidt mærkeligt at TDC ikke har vedlagt forklaring.. ;-)

På forhånd tusind tak!

//Jannik Hansen
Avatar billede wakko Nybegynder
13. juni 2007 - 22:12 #1
Har du evt. bestilt internet med dynamisk IP?

Det kan i det tilfælde være de mulige IP'er du kan få tildelt, hvis du kobler dine PC'er direkte til modemmet, uden at have en router på netværket.
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2007 - 23:16 #2
Nej du har ikke flere ip-adresser. Men du bruger bare flere til nettet.. (je gkan ikke forklare det nærmere)
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juni 2007 - 23:21 #3
Du har kun en enkelt IP til rådighed.
Hvis mit regne stykke er rigtigt så har du skrevet forkert. Som du beskriver det bør du have fået adresserne fra og med 72 til og med 75.

For hvert enkelte IP område vil der altid være 3 adresser man ikke kan bruge. Den første og sidste adresser er reserveret af selve IP protokollen. Så har du to tilbage. Den ene af disse er adressen på en router hos TDC DIN router forbinder til. Og så er der kun en enkelt tilbage til dig selv.
Avatar billede webname Nybegynder
14. juni 2007 - 06:19 #4
Mange tak for besvarelserne.

Jeg har bestilt statisk fast ip-adresser.

Fakta:
IP-adresse: 83.***.***.70
Gateway: 83.***.***.69
IP-net: 83.***.***.68/30

Ekstra IP-net (Lan-adresser)
IP-net: 83.***.***.72/30
Ip-adresser til rådighed: 83.***.***.73-83.***.***.74
Avatar billede loproc Praktikant
14. juni 2007 - 07:40 #5
Hejsa

Jeg ændrede for nyligt min forbindelse og fik en overraskelse - jeg fik to ekstra IP adresser!

På min seddel stod:
IP Adresse = 80.***.***.18
Gateway Adresse = 80.***.***.17
Netmaske = 255.255.255.252
IP-net = 80.***.***.16/30

Ekstra IP adresser = 80.***.***.20/30
Netmaske: 255.255.255.252

Det giver mig følgende brugbare IP adresser:
80.***.***.18
80.***.***.21
80.***.***.22

Jeg har lavet 1:1 mapping af adresse nr. 2 (.21) og det fungerer perfekt.

God fornøjelse med dine IP'er
Martin
Avatar billede webname Nybegynder
14. juni 2007 - 07:49 #6
Tunsidn tak for besvarelserne...
Vil det sige, at jeg i mit tilfælde har 3 ip'er? :-)
Avatar billede webname Nybegynder
14. juni 2007 - 09:57 #7
Har lige fået ordre bekraftigelsen..
Der står noget om lan adresser...
se fl.

Din ordre omfatter yderligere
Oprettelse af 1 internet kundenummer: - 120*********
- 1 4 lan ip-adresser
Registrering af 1 service hverdag 8-16 xdsl/fastnet: - fra d. 08.06.2007
Avatar billede webname Nybegynder
02. juli 2007 - 11:35 #8
Lukker, tak for besvarelser/kommentar!