Avatar billede m_p55 Nybegynder
13. juni 2007 - 09:59 Der er 6 kommentarer

InDesign reducerer billedstørrelsen

Til brug i en publikation har jeg i InDesign tegnet et billedfelt på ca. 12x14 cm. Feltets sider består p.gr. af designet både rette vinkler og buer. I PhotoShop har jeg redigeret flere, rigeligt store (ca. 16x18 cm) billeder til brug i publikationen, men når jeg skal sætte dem ind i InDesign reduceres billedet i billedfeltet til kun at dække ca. 60%.
Jeg har layoutet mange blade og sat mange redigerede billeder ind i InDesign men aldrig oplevet dette før; er der mon nogen der har en forklaring.
Avatar billede fasionoide Nybegynder
13. juni 2007 - 10:36 #1
Hej m_p55

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men prøv evt at holde ctrl nede samtidig med du trækker i dem.
Avatar billede m_p55 Nybegynder
13. juni 2007 - 10:41 #2
Jeg kan godt efterfølgende hive billedet ud så det dækker hele feltet, og for at holde proportionerne holdes shift nede.
Problemet opstår kun med billeder jeg har redigeret i PhotoShop. Det har jeg gjort 1000 gange og der har aldrig været problemer.
Avatar billede fasionoide Nybegynder
13. juni 2007 - 10:49 #3
Hvilket format er det billede du har fra photoshop?
Avatar billede m_p55 Nybegynder
13. juni 2007 - 10:57 #4
Som jeg skriver indledningsvis:
Til brug i en publikation har jeg i InDesign tegnet et billedfelt på ca. 12x14 cm. Feltets sider består p.gr. af designet både rette vinkler og buer. I PhotoShop har jeg redigeret flere, rigeligt store (ca. 16x18 cm) billeder til brug i publikationen, men når jeg skal sætte dem ind i InDesign reduceres billedet i billedfeltet til kun at dække ca. 60%.
Billedet var oprindeligt et Tiff RGB som jeg har gemt som .psd CMYK. Dette burde ikke give problemer.
Avatar billede m_p55 Nybegynder
13. juni 2007 - 11:54 #5
Nu har jeg hentet en ny udgave af billedfeltet ind i dokumentet, og her er der ingen problemer! Mystik - jeg tror kun det kan forklares med at der er sket en programfejl i dette objekt.
Så har man oplevet det med - godt der er god tid til deadline.
Avatar billede fasionoide Nybegynder
13. juni 2007 - 13:45 #6
Lyder meget mystiskt, har aldrig oplevet sådanne fejl, men super du fik fundet fejlen ;)