Avatar billede hugobart Nybegynder
13. juni 2007 - 00:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installering af RAID uden Floppy

Er det muligt at installere RAID 0 på en XP uden at have nogle drivere ligende på en Floppy ?
Avatar billede Beach Mester
13. juni 2007 - 00:36 #1
Tja... du kan jo kopiere driverne over på en CD

//Beach
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 00:46 #2
ja ved at lave en slipstreamed install cd, dette gøres utrolig nemt med nlite fra nliteos.com (og er gratis) du kan samtidigt integrere SP2, og efterfølgende hotfixes.

Du kan ikke bare brænde driveren til en cd, det vil ikke fungere, da windows kun kigger på a drevet.
Avatar billede hugobart Nybegynder
13. juni 2007 - 01:46 #3
Men hvor finder den driverne Screem Bille ?
Avatar billede Beach Mester
13. juni 2007 - 02:46 #4
Ved godt hvad brille snakker om, kan bare ikke huske link til den danske step by step guide der virkelig virker:-)
Men en god guide hvis du kan læse og forstå engelsk ligger her--->
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp

BTW så ved jeg ikke om det "kun" er mig, men jeg får under boot af div. OS da altid mulighed for at vælge target hvis A ikke lige kan findes. Er det mig der er stiv eller????

//Beach
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 09:38 #5
jeg kan ikke finde driveren uden at vide hvilket bundkort du har ;)

Beach nej det er ikke dig der er stiv ;) men det er din BIOS der "snyder" windows til at tro at dit CDrom drev er et floppy drev, det er langt fra alle BIOS der kan gøre det ;)
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juni 2007 - 09:39 #6
beech: Den virker med lige nøjagtigt driveren til controlleren. Dét har de først fået lavet om i Vista :(
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 15:04 #7
Her er en dansksproget udgave:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 15:13 #8
greysky hvor i den guide fortæller de hvordan en driver integreres ? og fatter ikke at folk vil gøre det manuelt, når der findes gratis programmer der gør det hele for en, det eneste man skal gøre er at fortælle hvor den skal hente driveren, det kan da umuligt blive nemmere ?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
13. juni 2007 - 15:18 #9
Næh, den skulle bare være vejledende. Jeg har selv brugt den med succes. Men det
er længe siden. Så hvis nLite er nemmere, ja så er det selvfølgelig den som bør
bruges. Det har du da ret i:)
Avatar billede hugobart Nybegynder
13. juni 2007 - 16:18 #10
Tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
13. juni 2007 - 16:23 #11
;)