Avatar billede pkpedersen Nybegynder
12. juni 2007 - 17:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

6 maskiner på 1 stofaopkobling

Hej.

Jeg har 4 stationær maskiner, samt 1 bærbar som køre trådløst internet igennem 1 stofanet opkobling, jeg har indtastet routeren mac-sdresse i Always On.

Og de 4 stationær maskiner og den ene bærbar køre fint.

Problem:
Nu vil jeg så gerne have bærbar nr 2 tilsluttet, men den kan ikke få adgang til nettet. ?

Bærbar nr 2 kan godt få adgang til routeren og den tildeles også en ip-adresse.

Hvad gør jeg. ?
Avatar billede ttc Nybegynder
14. juni 2007 - 09:33 #1
som udgangspunkt vil jeg sige at der sker en mulig fejl på din router. men for at være helt sikker på hvor fejlen opstår så prøve at lave følgene

- ping en kendt ip (ping x.x.x.x)
- tracert den samme ip.. (tracert x.x.x.x)
- telnet samme ip. (telnet x.x.x.x 80) og skrive /get

kan du pinge ude med ikke hente hjemmeside i IE er der en mulig DNS fejl. Hvis ikke png giver noget godt resultat så prøve at tracert den samme ip.

den skulle gerene hvis en masse hop. det sidste hop den svare fra er somrelt også der fejlen opstår.

Hvis måde en ping og tracert give godt resultat. kan du prøve at telnet til server på port 80. og skrive /get. du vil ikke kunne se hvad du skrive men når du trykker enter skulle den gerne udskrive hjemmeside i tekst.

hvis alt går gladt er der kun to steder fejlen kan være

1. på din bærbare
2. på selve router.

for at udlukke den ene af de to kan du prøve at slå alt sikkerhed fra på den bærbar og prøve at se om det virker. hvis det ikke giver noget godt resultat. er der en gode chance for at det er selve router der ikke lukker dig ude.

håber det giver dig nogle svare

//ttc
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
14. juni 2007 - 11:32 #2
Hej ttc.

Nu har jeg prøvet med nedenstående

- ping en kendt ip (ping x.x.x.x)
- tracert den samme ip.. (tracert x.x.x.x)
- telnet samme ip. (telnet x.x.x.x 80) og skrive /get

Og der får jeg meddelelsen "Anmodningen fik timeout"

//Preben
Avatar billede ttc Nybegynder
14. juni 2007 - 14:56 #3
Hej Preben

hvis jeg forstår dig rigtig så ligge fejlen på din router af en eller anden årsag blokere den for alt trafik som komme fra den ene bærbar.

køre du trådløs eller med kabel mellem den bærbare og routeren

//ttc
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
14. juni 2007 - 15:38 #4
Hej ttc.

Jeg køre trådløs på alle maskinerne.
Det er en Linksys Wireless-B 2,4 GHz 802.11b

Jeg kan heller ikke pinge min router.

NB: Vi kalder den bærbar der ikke kan få adgang til nettet for "BÆRBAR 2" for at holde de andre adskilt for problemet.

//Preben
Avatar billede fedora Nybegynder
17. juni 2007 - 17:34 #5
Har routeren aktiveret NAT?
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
30. juli 2007 - 13:41 #6
Det virker nu, uden at jeg lave noget specielt.
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
30. juli 2007 - 13:43 #7
Afslutter dette.
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
30. juli 2007 - 13:43 #8
Afslutter dette