Avatar billede jespertr Nybegynder
12. juni 2007 - 16:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Software. Installere / Fjerne installation REMOTE

Jeg forsøger at lette min hverdag lidt på arbejde, så søger efter et software så jeg kan remote installere og deinstallere software på klienters maskiner.

ER der nogle der har erfarring med noget sofware, som de syntes godt om.

Ville ikke gøre noget, at programmet self kan installere/afsinstallere software i skjult mode, og køre software ud på alle maskiner i domænet på en gang, og ikke klient pr. klient.

Gør self ikke noget software koster noget, men vil jo gerne prøve en trail først før jeg beslutter mig.

ER til en sted hvor der ca er 100 maskiner i et domæne, som generelet køre xp, men med tiden kommer til at køre vista.

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede jespertr Nybegynder
12. juni 2007 - 16:05 #1
Umiddelbart køre vi msi pakker ud via logon script, men ved ikke om man kan afinstallere programmer på samme måde, eventuelt run kommando. derfor jeg søger program, da jeg ikke ved om det er muligt at gøre det via script.
Avatar billede screem_brille Novice
12. juni 2007 - 16:26 #2
det er nemmere at udrulle programmer med GPOér, det gør det nemmere at opdatere /opgradere programmerne.
Avatar billede jespertr Nybegynder
13. juni 2007 - 08:20 #3
ja, var også en mulighed, men er ikke problemet at køre programmer ud, men af afinstallere dem.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:01 #4
er du komemt videre ?
Avatar billede jespertr Nybegynder
07. august 2007 - 09:35 #5
slut