Avatar billede fomse Nybegynder
03. juni 2001 - 15:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker dette ikke?

Det her virker fint i IE, men i NS4.07 virker det ikke!! Hvorfor?

Den side som loades ind i iframen/ilayeret vises i NS4.07 i iframen men også nedender hele tabellen???

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>

<style type=\"text/css\">
<!--
-->
</style><link rel=\"stylesheet\" href=\"tekst.css\">

</head>

<body bgcolor=\"#1c212f\"><br>

<div align=\"center\"><table width=\"85%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
<tr>
<td bgcolor=\"#262d40\" height=\"61\" width=\"200\" align=\"left\">TEST 1</td>
<td bgcolor=\"#262d40\" height=\"61\" colspan=\"2\" align=\"right\">TEST 2</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=\"#424d6c\" colspan=\"3\" height=\"20\" align=\"right\">TEST 3</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=\"#262d40\" width=\"200\" valign=\"top\">TEST 4</td>
<td bgcolor=\"#262d40\" height=\"400\" valign=\"top\">
<iframe frameborder=\"0\" name=\"iframemain\" height=\"400\" width=\"500\" src=\"forside.htm\" SCROLLING=\"auto\">
  <noframes>
  <ilayer frameborder=\"0\" name=\"iframemain\" height=\"400\" width=\"500\" src=\"forside.htm\" SCROLLING=\"auto\">
  </ilayer>
  </noframes>
</iframe>

</td>
<td bgcolor=\"#262d40\" width=\"200\" valign=\"top\">
TEST 5
</td></tr>
</table></div>

</body>
</html>

Fomse:-)
Avatar billede dazzeler Nybegynder
03. juni 2001 - 18:35 #1
Iframe er en IE HTML tag, derfor virker deet ikke i NS.
/dazzeler
Avatar billede olebole Juniormester
03. juni 2001 - 22:43 #2
<ole>
dazzeler >> >Nej - og derfor bruger han jo netop også <ilayer> til NS4.x. Fra NS6 og op kan han dog nøjes med <iframe>.

fomse >> Kan det evt. hænge sammen med, at dit <ilayer> er for lille i forhold til indholdet - det mener jeg at have set kan give problemer som dit...(?)
/mvh
</bole>
Avatar billede fomse Nybegynder
04. juni 2001 - 00:07 #3
olebole>>

Jeg er vist ikke helt med!! Kan jeg ikke loade et andet html-dokument ind i et ilayer på samme måde som en iframe?

Kan du evt. vise et eksembel?

Fomse:-)
Avatar billede jvh Nybegynder
06. juni 2001 - 15:27 #4
Jeg har lige oplevet det samme selv.

Problemet skyldes at ilayeret er i en tabel celle.(<td></td>) Du kan løse problemet ved at trække den ud af tabellen. Det bliver måske ikke så pænt, men det vil da i hvert fald virke.

Problemet må skyldes en Bug i netscape (er der iøvrigt også i netscape 4.7), og den er løst i version 6 af browseren... Men det hjælper dig sikkert ikke :-(
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 16:20 #5
Du kan sagtens have et dokument i et ilayer i en tabel i NS4.x. Problemet med denne ghosting er størrelsen af det du loader ind i ilayer\'et i forhold til ilayer\'ets størrelse.
jvh >> Problemet er IKKE løst i NS6 - den understøtter overhovedet ikke ilayer  :o)
/mvh
Avatar billede jvh Nybegynder
07. juni 2001 - 12:59 #6
Ordkløveri - men det ved du allerede :-)

Hvis problemet er størrelsen, hvordan løser man det så?
Avatar billede fomse Nybegynder
18. juni 2001 - 11:37 #7
Hmmm ikke rigtigt den hjælp jeg havde håbet på!!
Fomse:-)
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2001 - 13:34 #8
jvh >> Når problemet er, man loader noget ind, der er for stort - så loader man noget mindre ind...! Surpriiiiiiize...!  :o)
Det kan f.eks. være en tabel, der er for bred.....så laver man tabellen smallere. Prøv at søge på Eksperten - det er et gammelt kendt problem  :o)
Så ved jeg iøvrigt ikke, hvad du mener er ordkløveri - men det vil du måske opklare for mig.
/mvh