Avatar billede dtc Nybegynder
12. juni 2007 - 13:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra Acces - hvad gør jeg forkert?

<%
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE id= '" & request.querystring("id") & " AND id2= " & request.querystring("picid") & "'"
Set rs  = Conn1.execute(SQL)
%>
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juni 2007 - 13:53 #1
<%
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE id= '" & request.querystring("id") & " AND id2= '" & request.querystring("picid") & "'"
Set rs  = Conn1.execute(SQL)
%>
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juni 2007 - 13:53 #2
Du manglede en ' foran din
" & request.querystring("picid") & "'
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juni 2007 - 13:54 #3
Manglede du også ved din ID

<%
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE id= '" & request.querystring("id") & "' AND id2= '" & request.querystring("picid") & "'"
Set rs  = Conn1.execute(SQL)
%>

Hvis din ID og ID2 i databasen er af typen tal/autonummering, skal det være

<%
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE id= " & request.querystring("id") & " AND id2= " & request.querystring("picid") & ""
Set rs  = Conn1.execute(SQL)
%>
Avatar billede dtc Nybegynder
12. juni 2007 - 13:57 #4
Så får jeg den her:  Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

/artistic/main3.asp, line 81
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juni 2007 - 14:15 #5
1. Er din ID og ID2 af typen tal eller text?
2. Hvad er din værdi i request.querystring("id") og request.querystring("picid")

Har du evt link?
Avatar billede dtc Nybegynder
12. juni 2007 - 14:17 #6
Link er her: http://www.a-vision.dk/artistic/main3.asp?id=collage&id2=col1

Begge er Tekst

Id = collage
Id2 = col1
Avatar billede dtc Nybegynder
12. juni 2007 - 14:18 #7
Jeg har et felt der hedder <% =rs("mainbillede") %> som gerne skulle indsætte en forskellig værdi alt efter de 2 parametre
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juni 2007 - 14:21 #8
<%
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE id = '" & request.querystring("id") & "' AND id2= '" & request.querystring("id2") & "'"
Set rs  = Conn1.execute(SQL)
%>

forsøg med denne
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juni 2007 - 14:25 #9
Du har angivet request.querystring("picid") , atså du vil hænte verdier fra query "picid", men denne har du ikke i din adresse, du har kun ID og ID2, er derfor det fejler..
Avatar billede dtc Nybegynder
12. juni 2007 - 14:30 #10
Ja du har fuldstændig ret.....

Jeg har ændret det til denne her:

<%
SQL = "SELECT * FROM galleri WHERE id = '" & request.querystring("id") & "' AND picid= '" & request.querystring("picid") & "'"
Set rs  = Conn1.execute(SQL)
%>

Og så virker det efter hensigten...TAKKKKKKK
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juni 2007 - 14:31 #11
Så lidt..