Avatar billede farmer Nybegynder
11. juni 2007 - 13:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

access point til accesspoint/router

Hej
Jeg har et alm. WLAN med 802.11b i en bygning. Jeg kan fange det fra nabobygningen, men har her brug for at få slået en enhed på med et aln. netværkskabel...

Kan jeg bruge et access point el. trådløs router omvendt, så jeg bruger et access pointet/routeren til at fange et alm. trådløst signal og sende det videre via sin RJ-45 port?

Hvis det er muligt. Hvordan vil det så virke, hvis de trådløse signaler efterfølgende krypteres?

hilsen Anders
Avatar billede kenp Novice
11. juni 2007 - 21:33 #1
nogle accesspoint/bridges kan det du vil.

hvad mener du med krypters? dvs his det gratis netværk du suger på sætter sikkerhed på. ja så er du lukket ude.
Avatar billede farmer Nybegynder
13. juni 2007 - 09:49 #2
Hvad mener du med nogle accesspoint/bridges? Kan jeg modtage via et access point? Jeg har prøvet med en trådløs router uden held.

Kan ikke ud fra dit svar se hvordan det kan gøres. Kan du udbyde det?
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2007 - 17:22 #3
en router kan ikke modtage det.

Et ap/bridge kan i flere tilfælde godt modtage det.. men du skal ikke være sikker på at du kan få den til det, da man i nogle tilfælde også skal sætte det op i enheden som sender det.
Avatar billede farmer Nybegynder
13. juni 2007 - 20:18 #4
Ok. Så tror jeg at 10-øren faldt. Jeg skal købe et accesspoint (som i princippet er en bridge, modsat en router), som er i stand til at modtage et signal trådløst og sende det videre via sit RJ-45 stik... Super!

Ved du om et access point kun vil virke som bridge fra trådløs til kabel ELLER fra kabel til trådløs? Eller vil det også kunne være bridge trådløs til trådløs? For så må vi forvente at få endnu bedre forbindelse lokalt.
Avatar billede kenp Novice
13. juni 2007 - 21:57 #5
f.eks. zyxel g-570s vil kunne køre som bridge/AP/client. og ville kunne løse opgaven. altså modtage de trådløst og sende det videre via et kabel.

læs meget mere om den på www.zyxel.dk
Avatar billede santronics Nybegynder
03. februar 2010 - 14:53 #6
Hej Anders, du kan benytte en 802.11b/g klient til dette formål. Du kan finde sådan nogle udstyr på www.wifi-shop.dk

Held og lykke
Avatar billede santronics Nybegynder
20. april 2010 - 22:28 #7
Hej Alle I kan benytte en trådløst klient til dette, se på
http://www.wifi-shop.dk/index.php?p=productinfo&id=5692954869c7ac0e6523e85ad6fa5459
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2010 - 23:02 #8
Det er bare at finde nogle stykker et i dit prisleje og google dem ved navn med test eller anmeldelse foran og så går der nogle timer med det og så bliver du sikkert klogere. Og vupti så har du et nyt kamera.
Avatar billede kimtheman Novice
05. august 2010 - 23:03 #9
Lol ved ikke lige hvad er skete der. Men en fejl. Sorry