11. juni 2007 - 13:19 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

VGA til PAL - hvordan lettest/smartest/hurtigst

Jeg har et VGA signal. Ønsker let at "omsætte" det til PAL direkte til en (TV)monitors PAL Video IN.

Nogen har fortalt mig at det kan man let da VGA signalet 'bare' er RGB + H/V sync. Og de 'bare' skal sættes samme med passende modstandsforhold. Uden andre aktive komponenter...

Kan nogen bidrage med yderlige INFO om dette; har ikke meget tid/plads...

http://www.theavguide.co.uk/view_page.php?page=18
Avatar billede screem_brille Novice
11. juni 2007 - 13:27 #1
nej det kan man ikke bare ;) et VGA signal har en H synk på minimum 31250 hz, det er det dobbelte af et TV (og tv accepterer IKKE signalet, og kan nemt brænde linie udgangen af).
Avatar billede carsten22 Nybegynder
11. juni 2007 - 14:11 #2
Hvor meget vil du ofre på det? Vil du vise stil billeder eller film.
Denne "kasse" klarer omsætningen godt og har rgb, composite og svhs udgange.
http://www.globalmediapro.com/do/product/2029
Har selv brugt den på et lokal tv hvor vga signalet skulle laves om til et Pal signal.
"Kassen" betjenes med en fjernbetjening hvor farve, kontrast, lysstyrke m.m justeres.
11. juni 2007 - 15:38 #3
(( jeg har siden da fundet ud af det samme; samt der skal jo også Burst + color signal... Sååå så let er det jo heller ikke... Åbenbart er det varmen hos mig i disse dage *LOL* )))
11. juni 2007 - 15:39 #4
Implicerede parter; læg [svar]... og vi deler...
Avatar billede carsten22 Nybegynder
11. juni 2007 - 15:56 #5
Jeg lægger et svar.
11. juni 2007 - 16:17 #6
... forøvrigt:
Jeg skal bruge en simpel/billig (tuner)box som kan modtage antennesignal (evt. DVB-T?) og omsætte til PAL Video + Analog Audio. Og faktisk ikke andet. Skal bruges i overvågningsøjemed 24/7 i et større system med FIRE stk. af disse boxe...
Jeg ved godt at en dum VHS Video fra Bilka - til ~399Dkr. - kan gøre det via SCART stikket; men jeg vil gerne have noget lidt mere seriøst/profesionelt.

Eksempelvis:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234580 - den mangler dog nævnte Video Out ...
Avatar billede screem_brille Novice
11. juni 2007 - 17:59 #7
svar
14. juni 2007 - 11:52 #8
... jeg er i dialog med flere leverandører om en sådan box...

Åbenbart ikke ligetil ???
Også at den KAN leveres ???
Avatar billede carsten22 Nybegynder
14. juni 2007 - 12:53 #9
Prøv lige denne her til ca. 600 kr.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=142737
Hvis du hellere vil have en meget proff. løsning er der denne her:
http://www.globalmediapro.com/do/product/2034
men den koster 252$!!!
15. juni 2007 - 10:29 #10
Boxen fra Zitech er desværre udgået ellers ville den være helt fin !!!
Og Globalmediapro er (nok) for dyr...
Avatar billede carsten22 Nybegynder
15. juni 2007 - 12:32 #11
Ja Zitech kan desværre ikke levere. Hos AMEL.DK (Amager Elektronik) har de varenummer
600-416 til 499 kr. og den kan det du ønsker. Desværre er der 3 ugers leveringstid.
Men så er der Sandberg del 134-01.til 499 kr.  Den kan også det du ønsker.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=134-01
Sandberg siger at den er på lager hos dem. Herefter må du finde en forhandler der vil skaffe den hjem.
15. juni 2007 - 21:42 #12
... har været i kontakt med Amager Elektronik -> negativ - også med præcist omtalte box...