Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2007 - 18:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Log hvornår person har åbnet x database

Hej,

Kan man nemt eller kender du et system som kan fortælle hvornår en given bruger sidst har været på en bestemt database ?

Baseret både på Web og Notes klient.

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede karstenv Nybegynder
11. juni 2007 - 09:13 #1
Det logges standart på selv basen under Info fanen og user activity den siger ikke ret meget mere end hvem der der var inde og hvornår.
Avatar billede leif Seniormester
11. juni 2007 - 09:42 #2
Det kunne bruges, men jeg det er primært den anden vej, at der skal slåes en bruger op og så kommer der en oversigt over databaser som personen har været i og hvornår ?
Avatar billede karstenv Nybegynder
11. juni 2007 - 11:10 #3
så skal der laves en Base specielt til dette, som enten har en agent som trækker disse oplysninger ud af de eksisterende logning som allerede omtalt eller der skal bruges et logningsmodul, med egne dll som så kan hook'es op på Domino dette findes der løsninger på allerede, MEN dem skal der jo betales for :-)

Hvis du kun skal bruge den oplysning om hvornår de gik ind i basen og ikke skal vide hvad de læste på, er den løsning med agenten vejen frem, en model ville være at at man enten har agent som køre scheduleret på alle eller udpegede baser , eller også så køres agenten manuelst på en bestemt bruger, og her får man så et resultalt om hvad og hvornår bruger har været inde nogen baser.

Dette er en opgave for en udvikler :-) og det er jeg ikke
Avatar billede jogii Nybegynder
12. juni 2007 - 11:45 #4
Databasen LOG.NSF indeholder noget af den information du leder efter. Ulæmpen er dog at data som standard slettes efter 7 dage. Jeg er dog ikke sikker på om autoriseret Web-adgang logges samme sted. Men den info finder du i basen DOMLOG.NSF
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2007 - 15:53 #5
Grunden til at man ville gøre det var et problem som så alligevel ikke var et problem  :) Damn, man elsker sin ledelse ! :)

jogii -> Smid et svar
Avatar billede jogii Nybegynder
27. juli 2007 - 12:26 #6
ja, sådan er det med politik :-)