Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. juni 2007 - 11:24 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Opdatere Frameset.

Hej E.

sidder med et bøvlet problem.. har en chat med main og panel...

når jeg smider brugeren ud, skulle den gerne rykke videre fra main OG panel på samme tid og ikke kun en af dem.

har spurgt i php for længe siden og fik afvide det var javascript, så her er spørgsmålet.

Nogle der har en løsning ? ;)
Avatar billede roenving Novice
10. juni 2007 - 16:18 #1
Hvordan smider du ud ?-)

-- hvis det sker ved at en session timer ud, og at en automatisk opdatering gennemføres på en anden måde, kan du jo lægge et bittelille script i opdateringen, f.eks.

<script type="text/javascript">
parent.panel.location.reload(true);
</script>

-- hvis det er panel-framen, der er den, der ikke fanger tie-outen !-)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. juni 2007 - 18:04 #2
altså har ganske enkelt tænkt mig at fjerne brugeren fra online listen, og så kan systemet jo se at brugeren ikke er på, og smider derefter brugeren ud.

førhen har jeg altid lavet det med et meta tag i main, som så smider brugeren ud, men der er panelet jo stadig åbent, og der ville det være rart hvis begge frames blev overskrevet. ;)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juni 2007 - 02:06 #3
Er det ikke bare noget lignende dette han søger:

<script type="text/JavaScript">
<!--
function MM_goToURL() { //v3.0
  var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;
  for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}
//-->
</script>

<input name="Submit" type="submit" onClick="MM_goToURL('parent.frames[\'panel\']','top.html');MM_goToURL('parent.frames[\'main\']','bund.html');return document.MM_returnValue" value="Submit">

// Opdaterer 2 frames på en gang
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
11. juni 2007 - 17:26 #4
jamen de 2 frames skal blive til 1...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juni 2007 - 18:05 #5
Jamen, så er det bare:

<a href="nyside.html" target="_parent">Lav ny side</a>
Avatar billede lestrata Nybegynder
12. juni 2007 - 11:04 #6
Du skal bare gøre sådan her:

<html>
<head>
<script>
function logud(){
parent.location.href="http://chat.jubii.dk/";
}

</script>

</head>

<body>
<a href="java script:logud()">Forlad chatten</a>
</body>
</html>
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
12. juni 2007 - 17:22 #7
når jeg smider brugeren ud, skulle den gerne rykke videre fra main OG panel på samme tid og ikke kun en af dem. <--- den skal gøre det automatisk.

Men er det så ikke bare at lave den i body'en ?

Altså <body onload="java script:logud()"> ??

Og kan man tilføje variabler, så den f.eks. kan sende med hvem der smed vedkomne ud ?
Avatar billede lestrata Nybegynder
12. juni 2007 - 17:36 #8
Det eks. jeg gav dig får begge frames til at forsvinde og får altså BÅDE main OG panelet til at "rykke videre", faktisk bliver der kun en frame (eller ingen hvis det skal værre helt rigtigt.)

Hvis du vil lave det i body tagen så skal du skrive:
<body onload="logud()">
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
12. juni 2007 - 17:56 #9
okey det prøver jeg lidt senere. :)

Så vender jeg lige tilbage og giver point hvis det virker. :D
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2007 - 00:07 #10
<script type="text/javascript">
top.location.href = "duErLoggetUdSiden.html";
</script>
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
23. juni 2007 - 13:01 #11
roeving, det virker.

har så lavet det i en iframe med navnet chat, kan jeg så bare lave en:

<script type="text/javascript">
chat.location.href = "duErLoggetUdSiden.html";
</script>

??
Avatar billede roenving Novice
24. juni 2007 - 00:14 #12
Hvis du skal ændre andet end lige den frame, du er i, skal du nok henvise til den, f.eks.

<script type="text/javascript">
  top.chat.location.href = "duErLoggetUdSiden.html";
</script>
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
24. juni 2007 - 14:47 #13
Sorry to say, men den virker ikke. :(

min iframe ser sådan her ud:

<center><iframe style="width: 600px; height: 450px; border: 1px solid black" src="chat_frameset.php" name="chat"></iframe></center>

og mit frameset ser sådan her ud:

<html>
<frameset rows="*,100" border="1">
  <frame name="main" src="chat_main.php">
  <frame name="panel" src="chat_panel.php">
</frameset>
</html>
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. juni 2007 - 01:26 #14
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
25. juni 2007 - 17:44 #15
nej der skifter den jo top og bund hver for sig...

når du trykker submit, skal de 2 frames i iframen blive til 1 side kun, altså som en normal iframe uden et frameset inden i.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
25. juni 2007 - 18:28 #16
okey mig der tågede den anden dag... roenving's:

<script type="text/javascript">
  top.chat.location.href = "duErLoggetUdSiden.html";
</script>

Virker fint.

Så hvis i begge 2 (roenving og akyhne) gider smide nogle svar, så kan i dele point'ne :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. juni 2007 - 18:34 #17
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. juni 2007 - 18:37 #18
Min var baseret på multiskift, så giv pointene til roenving for en mere simpel kode, samt første rigtige svar.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
25. juni 2007 - 20:58 #19
Akyhne -> altså det du har lavet der, kan jeg jo 100% bruge som log ud knap, så hvis du vil have seperate point for det, så opretter jeg gerne et spørgsmål med point til dig. :)
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2007 - 00:16 #20
Jeg er fint med på en deler !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. juni 2007 - 07:48 #21
Ok. Vi deler.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
26. juni 2007 - 21:13 #22
Tak for hjælpen, var rart endelig at få den knækket. :)
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2007 - 00:09 #23
-- og jeg takker for point ;~}
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 07:57 #24
Takker.