Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
09. juni 2007 - 21:21 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker automatisk under Windows XP installationen

Hejsa.

Jeg sidder her med en helt ny computer som skal installeres for første gang. Alt er gået fint nok. Jeg har fået oprettet de drev som skal oprettes, og fået fuldfører den installation som forgår før computeren genstarter, og går videre til XP hvor man får deres blå skærm billede med alle funktinonerne osv. I ved nok hvad jeg mener.

Nåh men, som sagt jeg har et problem med installationen. Når computeren når til "anden del af" installationen så arbejder dvddrevet først i rigtig lang tid. Det skal forståes på den måde, at den lille grønne pære blinker konstant.
Pludselig holder den op med at blinke og det er som om computeren går helt i stå. Det er kun fordi teksten på skærm billede skifter hele tiden, og at de små grønne firkanter nede i hjørne bevæger sig, at man ved at den ikke har sat sig fast.

Efter at have stået nogen tid så slukker computeren helt af sig selv. Den genstarter ikke, slukker bare.

Hvis jeg så tænder computeren igen, så genstarter den installationen og historien starter forfra.

Jeg aner ikke hvad problemet er, men har en mistanke om at det er strømforsyningen som måske er for stor? (550W)

Computer indeholder følgende:
3.2GHz
3GB DDR PC4200
400 GB Samsung SATA harddisk
GeForce 8600GT 512GDDR3 ram
ASUS dvd drev.

Nogen som ved hvad problemet er og hvordan jeg løser det. Hpber i kan hjælpe mig :) da det haster :)

På forhånd tak.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
09. juni 2007 - 21:26 #1
Lige update på problemet.

Jeg har lige haft installeret computeren helt fra bunden igen, og når jeg når til installationen, så kommer den længere nu. Den begynder at installere, og når den er nået halvvejs i den første installation, så slukke computeren :-s
Avatar billede stoorm Nybegynder
09. juni 2007 - 22:41 #2
mit get er at det er fordi at computeren ikke bliver rørt ved i lang tid og derfor slukker (strømspare funktion) jeg vil prøve at side ved den og røve ved musen engang imellem. Det sker jo normalt ikke og da det er en ny computer er det nok ikke hardware problemer. det er mit eneste get :p
09. juni 2007 - 22:41 #3
... lyder som en 'fejl' i PSU'en ... når du trækker (lidt) mere strøm så opgiver PSU' en og slukker...
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juni 2007 - 23:20 #4
Din PSU kan ikke være for stor hvis det er en alm computer PSU, du kan sætte en 2000w i hvis du vil. Det kunne dog som dr1 larry er inde på tyde på en fejl i din PSU, Så hvis du kan låne en anden at teste med ville det jo være smølf. Det kan muligvis være en ram fejl men tror det dog ikke. Prøv med så lidt hardware sat til som muligt og kun 1 stang ram af gangen.
Avatar billede suzyam Nybegynder
10. juni 2007 - 07:19 #5
Det lyder lidt skørt, men måske har de nosset i det med monteringen af din cpu køler. Det er en typisk fejl hvis denne blir' for varm, så slukker hele pibekradset. Har du mod på det, så afmonter den, og rens den for kølepasta, kom noget nyt på i et meget tyndt jævnt lag og genmonter. Start op med een ramblok, normalt på den slot nærmest cpu'en. Det er jo en voldsom mængde ram du har, men du kan jo altid smide de andre i en efter en.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
10. juni 2007 - 12:22 #6
Du skriver det er en helt ny computer. hvis du ikke selv har samlet den, er der
jo fuld garanti. Det er mulig, at du ved selv at rode med hardwaren, kan afhjælpe
dit problem. Men hvis du ikke kan, og det kan ses af forhandleren, kan du risikere,
at garantien ryger. I en sådan situation er det bedste, at lade forhandleren stå
for undersøgelsen og dermed en eventuel udgift til ny hardware. Ja det er jo surt
at skulle vente på en undersøgelse, men det bliver ikke dyrt.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. juni 2007 - 13:02 #7
Hejsa,

Tak for jeres svar. Computeren har jeg selv samlet, og jeg har nu prøvet at sætte en 350W PSU i, og indtil nu installere den helt uden problemet. Den siger der er 33 minutter tilbage og har lige fået den første meddelese boks frem  som handler om internatioale og sproglige indstillinger :) og har indtastet produkt kode osv. Så det tyder på at det er strømforsyningen som er problemet :) Jeg vender tilbage med update når der er noget :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 17:54 #8
ok så er problemt jo klart din PSU. 350w er også lige på grænsen så du må nok have en ny du skal minimumn op og have 400w gerne 500w.

Hvis din  nuværende PSU ikke er dækket af en garanti vil jeg foreslå denne. Super lydløs og "sokker" på alle kablerne.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=368819
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. juni 2007 - 18:11 #9
Ja det er lige på grænsen, og nu virker computeren.
Min eneste problem er bare at computeren efter nogen tid i spil lukker ned, og jeg har fundet ud af at det er fordi CPUen er 98/99 grader varm. Kølerpastaen er slidt op efter en masse tage på og af. Så jeg går ud fra at der bare skal noget nyt på.

Jeg har lige nu en blæser stående ved siden af den, som blæser ind i kabinettet, og efter den er kommet på er CPUen faldet til 60 grader sidst jeg tjekket den, og nu kører den stabilt :)

I skal alle have tak for hjælpen :)
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. juni 2007 - 18:13 #10
Der er forresten garanti på CPUen, men jeg gider ikke sende den ind til SHG, fordi de sidste 2 vare jeg har haft sendt ind som var defekte, fik jeg retur og med en regning, så jeg i sidste ende havde betalt for at få noget tilbage som er i stykker, så SHG gider jeg ikke mere, vil ikke have en ny regning. For får de ikke samme fejl, så får jeg en regning.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 18:27 #11
husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. juni 2007 - 18:43 #12
Og hvordan gør jeg det :)?
10. juni 2007 - 18:56 #13
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 19:34 #14
du beder den/dem du mener skal have point om at ligge et svar, så kan du fordele point
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. juni 2007 - 20:41 #15
Okay :)
Da det var: "dr1_larry" som først at det lyder som en fejl i PSUen, mener jeg det er fair nok han får pointene :)
Avatar billede suzyam Nybegynder
10. juni 2007 - 20:43 #16
Er det en Intel cpu til soket 775 med medfølgende køler ( in a box ) ? Køleren er efter min mening helt utilstrækkelig og larmer ulideligt. Den er også ret tricky at få til at sidde ordentlig, selv om det virker sådan. Køb en ny køler, og test så din nye psu, jeg tror ikke der er fejl på den.
Avatar billede suzyam Nybegynder
10. juni 2007 - 20:46 #17
Ps. velkommen i klubben ! Jeg er også p.... træt af SHG og deres defekte varer.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. juni 2007 - 20:47 #18
Ja der var køler med, og rimelig svær at få til at sidde ordentligt. Rimelig dårligt lavet fra Intels side. Nu starter jeg lige at prøve med kølerpasta, da det kan købes for 40 kr. i en butik der ligger under 1 km. fra mig. SÅ det er billigere end at købe en ny blæser, vis det virker fint nok. Hvilket jer er sikker på, da kølerpastaen er slidt væk og ikke sidder ordentligt osv. I ved hvad jeg mener :)
10. juni 2007 - 20:55 #19
Ping...

Det var et svar - deles med andre ...
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
10. juni 2007 - 20:58 #20
Ja i hjalp alle, men jeg ved ikke hvordan man deler point med andre, så tit bruger jeg ikke siden, det er kun vis jeg skal have hjælp til ting som dette, at jeg opretter indlæg :)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
10. juni 2007 - 21:12 #21
Og jeg skal ikke have point, du kom jo ikke videre med min kommentar:)
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 21:24 #22
dr1 løste jo problemet så det er helt finno.

Personligt synes jeg box kølere er klart de nemmeste at montere og har altid virket fint for mig med ordentlig blæser styring, bare man ikke skal OC
Avatar billede suzyam Nybegynder
10. juni 2007 - 21:49 #23
Ønsker ingen points, men hold os lige underrettet om det var psu'en eller kølingen det var galt med.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
11. juni 2007 - 06:07 #24
Skal jeg nok. Lige nu sidder PSUen i min anden computer, og her fungere den fint. Faktisk er min computer blevet en del bedre, mere stabil :) Det er ikke en så stor computer, men lidt strøm kræver den da:

3.2GHz
2.5GB DDR PC3200 Ram
80GB Harddisk
ATI Radeon x1600 256DDR3 ram
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juni 2007 - 11:13 #25
hvis disse 3.2ghz cpu du har er P4 CPU skal du ikke gerne under 400w
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
11. juni 2007 - 14:19 #26
Det er P4, men computeren har kørt 100% stabilt indtil jeg fik 2GB ekstra ram i. Så begyndte computeren at gå ned hver gang jeg var inde i et spil, og i går da jeg skiftede strømforsyning, kom jeg lige til at rører ved grafikkortet. AUV det var godt nok varmt, føltes som om jeg brænde fingerne. Nu er den der 550W PSU sat i, og computeren kører uden problemer :)