Avatar billede lau16 Nybegynder
09. juni 2007 - 19:13 Der er 5 kommentarer

Netværksbro og bærbar.

Hej, jeg vil spørge om det er muligt at opsætte et netværk med 2 netkort i min stationære, med et kable til min bærebare?

Jeg har forsøgt mig uden held med netværksbro. Hver gang jeg laver en bro, så lukker forbindelsen, og jeg kommer ind på TDC's aktiverings skærm. Det må altså betyde at netkortet med forbindelse til internettet er skiftet, hvilket jo ikke var meningen.
Jeg vil kalde mig selv for en avanceret nybegynder på området, og ville blive meget glad om I kunne hjælpe.

Mvh Lau
Avatar billede hcm Nybegynder
09. juni 2007 - 19:59 #1
Ja, der er da ingen grund til at du ikke skulle kunne goere det. Men husk at du skal bruge et cross-over kabel til din pc. Du skal ikke lave en bro, bare soerge for at IP adresserne paa alle pc'erne er i samme interval som din router eller modem. f.ex. 192.168.1.x
Avatar billede hcm Nybegynder
09. juni 2007 - 20:01 #2
Men det letteste ville nok vaere at ha en switch og saette din gateway paa din baerbare til at vaere ip-addressen som er forbundet til internettet.
Og igen, det ville vaere endnu lettere med en router. Saa kan du forbinde lige saa mange pc'er som du har lyst til. Endda traadloest til din laptop
Avatar billede lau16 Nybegynder
09. juni 2007 - 20:08 #3
Problemet er at jeg ingen switch har, og på min router er det kun en udgang. Det trick med gateway, kan det ikke gøres uden switch?
Avatar billede hcm Nybegynder
09. juni 2007 - 20:11 #4
Jo, gateway saetter du op i IP opsaetningen for dit netkort. Jeg formoder windows? Og husk at slaa deling af internet til foerst! Det er vigtigt for at den tillader routning fra laptop til internet.
Faktisk tror jeg det er det eneste du behoever at goere, ud over at saette alle netkort til at koere DHCP. Saa vidt jeg husker starter internet delingen en DHCP server op ogsaa, saa du automatisk faar den rigtige opsaetning
Men koeb en switch! De er saa billige!
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
16. juni 2007 - 14:07 #5
Er begge maskiner på en XP-pro-platform?