Avatar billede martin_shearer Nybegynder
09. juni 2007 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves dette ?

Hi

jeg er på jagt efter en service som dette, da jeg gerne vil kunne tilbyde dette fra min side. Jeg er ikke helt klar over hvad det kaldes. Nogen der kan hjælpe mig, evt. med hvordan det laves eller et par link til noget der kan hjælpe mig på vej ?

Gider ikke alle de der gratis service, der så indkludere reklamer osv. vil lave min egen.

http://www.totalbold.dk/viewpage.php?page_id=56
Og
http://www.indkast.dk/syndicate/
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2007 - 19:15 #1
Nu er dine to eksempler lavet på meget forskellig måde, den ene lægger et link til en html-side, der kan indsættes i en iframe, den anden lægger et javascript ind, der skriver noget på selve siden ...

-- begge kræver noget serverside, der kan udvælge de relevante emner og tekster, så du skal i hvert fald også inkorporere sådan noget !-)
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
09. juni 2007 - 19:18 #2
Okay, hvilken vil være nemmest at starte med at "forsøge" at lave. jeg øsnker det, fordi mange ikke ved hvordan man installer rss på deres hjemmeside, derved er det meget nemmere for dem, bare at kunne smide et javascript på siden, også få mine rss nyheder på den måde.
Avatar billede lestrata Nybegynder
12. juni 2007 - 10:23 #3
Det er vel egentelig meget simpelt du laver en side der f.eks. hedder minenyheder.html den opdatere du med nyheder f.eks. med et FTP program..

Dem der så er intresseret skal så bare ligge følgende ind på deres hjemmeside:

<iframe frameborder="0" src="http://www.dinside.dk/minenyheder.html" width="350" height="200"></iframe>
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
06. september 2007 - 17:02 #4
lukket uden noget brugbart.