Avatar billede kongsteddk Nybegynder
09. juni 2007 - 18:56 Der er 5 kommentarer

Aktivitet på harddisken hele tiden

Hej.

Jeg har forsøgt at få min computer til at slappe lidt mere af med at stå og læse på harddisken hele tiden. Jeg har deaktiveret en del services - uden held.
Er der nogen som ved hvad årsagen er til den megen aktivetet på harddisken. Det er lidt belastende nu hvor det er en bærbar der gerne må spare lidt på strømmen... :)

//Kongsted
Avatar billede sascha Nybegynder
10. juni 2007 - 10:17 #1
Har det samme problem på min stationære. Har du tjekket om den ikke laver sikkerhedskopi eller viresscanning ?
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
10. juni 2007 - 11:15 #2
Jeg har ikke oprettet noget sikkerhedskopiring. Og det kan da ikke passe at den næsten konstant skal stå og scanne for virus....
Min tanke gik først lidt på noget index-service, men det er deaktiveret....

//Kongsted
Avatar billede sascha Nybegynder
10. juni 2007 - 18:40 #3
ksn du ikke kigge i msconfig og se om hvad der kører?
Avatar billede venturer Nybegynder
11. juni 2007 - 10:40 #4
Vista er generelt mere aktiv end XP. Den har sin indekserings service kørende bl.a. samt lidt disk optimering. Det kan også være du har fået Windows Defender til at køre automatisk med jævne mellemrum.

På den bærebare mener jeg det er nok at sætte den til "Power Saver" i strømindstillingerne. Det skulle slå nogle af funktionerne fra så længe den kører på batteri.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. august 2008 - 13:09 #5
Har lige opdaget at jeg havde et åbent spm. Smid lige et svar så får I lidt point til deling... :o)

//Anders