Avatar billede kurdo Novice
09. juni 2007 - 12:59 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

bedste virus program gratis?

hej expertere..
jeg sad lige og kedede mig en smule for meget, så jeg tænkte på jeg lige ville spørge om hvad for et virus program synes i er bedst og som er gratis? ikke crack osv, bare helt gratis? ;D jeg bruger avg free, synes det er utrolig godt, har brugt det i mere end 1 år, og ingen virusser, men kunne være der er andre der er bedre? :D
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juni 2007 - 13:23 #1
Avatar billede kurdo Novice
09. juni 2007 - 13:24 #2
den ser fedt ud, ;D men har du nogen anelse om den er bedre end avg free? ;D
Avatar billede groenaert Novice
09. juni 2007 - 13:48 #3
Prøv at se/læs her: http://www.pcworld.dk/art/7947?a=block&i=74

Grønært.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2007 - 14:15 #4
Har for sjov prøvet,(ved godt at man kun skal have 1 virus program instaleret af gangen),at køre avast og AVG free samtidig i ca 4 mdr.det har indtil nu virket perfekt,ingen problemer overhoved.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2007 - 14:35 #5
Avg er det bedste :) ifølge mig
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2007 - 14:41 #6
Nogen kan lide moren andre datteren,den ene uge er AVG bedst den anden uge er avast bedst.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
09. juni 2007 - 15:14 #7
Jeg har lige foretaget en scanning med AVG, som ingen virus fandt. Og nu kører bullguard, som på nuværende tidspunkt (60%) har fundet 2 vira. Den virker grunddigere. Til sammenligning var avg-scanningen godt 40 min om det, hvor bullguard nu har kørt i 53 minutter. Der er gratis prøvedtid i 2 måneder på bullguard.
vh
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juni 2007 - 15:37 #8
groenært:09/06-2007 13:48:24
Hvad er meningen med dit link der indeholder virus?
Avatar billede groenaert Novice
09. juni 2007 - 16:15 #9
Hmm, det skulle ikke kunne indeholde virus da det er et link til PC world test af nogle gratis virus programmer.
Avatar billede groenaert Novice
09. juni 2007 - 16:19 #10
prøvey linket og der er ikke noget med virus. Benytter i øvrigt selv AVG og har altid brugt det. Har aldrig haft nogle problemer med programmet. Jeg har også prøvey Avast - hvilket jeg i øvrigt syntes virker overbevisende, men det konfilktede af uransagelige årsager med mit 3D program.
Avatar billede enya Nybegynder
09. juni 2007 - 17:18 #11
Bruger Avast - som jeg er godt tilfreds med.. Har heldigvis aldrig haft virus.. ;-)

Spm. til "eksperterne"... Er der ikke noget med, at man ikke må have 2 forskellige antivirus programmer installeret samtidig..??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. juni 2007 - 17:31 #12
Avatar billede enya Nybegynder
09. juni 2007 - 17:52 #13
Sorry mit spm., kl. 17:18:07. Det må være varmen.. ;-)
Havde ikke set silbidors kommentar i parentesen, kl. 14:15:37..! Det er vel "svaret"..???
Avatar billede groenaert Novice
10. juni 2007 - 07:02 #14
Min reaktion på malwaren er at den kommmer fra anden side. Har prøvet linket på nogle andre pc'er, hvor Avast, NAV, og McAfee kører og de reagerer ikke på noget. Så undersøg hellere om der ikke skulle være en anden årsag.
Avatar billede groenaert Novice
10. juni 2007 - 09:50 #15
Vedr.malwaren, så har jeg søgt højt og lavt på nettet og det virker mere som False/Positive fejl. Ses i nogle sammenhænge fordi MS06-001 patchen ikke er installeret.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. juni 2007 - 18:25 #16
Har sendt et par mail til PC World, der er ellers ikke noget at bemærke PC World.com
der er der ingen reaktion. :)
er ellers normalt inde på den side flere gange om dagen, altså den danske - der har aldrig været noget før igår.
Har kørt med Avast et stykke tid, så det er sikkert noget med False Positive?
Avatar billede area48 Nybegynder
10. juni 2007 - 19:13 #17
Sad og kiggede med på spørgsmålet og klikkede på linket til PCWorld. Det fik min Avast til at hyle med en virus advarsel om en orm ved navn Triden TPE ver. 1.4. Besøg på flere sider hos PC World giver samme resultat.
Efter en googling af denne orm forekommer det mig at dog at det er en falsk alarm da Avast åbenbart registrerer nogle .jpg filer som virus af denne type. Men en smule mystisk er det da naturligvis...
Avatar billede snowball Novice
11. juni 2007 - 08:29 #18
john_westcoast: Jeg tillod mig også at sende dit screenshot videre til IDG's web afdeling, og det tyder på at I ikke er de eneste der har oplevet problemet.

http://www.pcworld.dk/blogs/insider/684
Avatar billede enya Nybegynder
11. juni 2007 - 08:46 #19
Måske lidt "dumt" spørgsmål.: "skal" Avast reagere på artiklen..??? For det gør mit Avast ikke...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. juni 2007 - 09:11 #20
Tryk på linket:09/06-2007 13:48:24
Avatar billede enya Nybegynder
11. juni 2007 - 09:24 #21
j_w: Tak. HAR prøvet flere gange - men Avast reagerer ikke... (?)
NB! Bruger standard-indstillinger.. Er sikkerheden sat for lavt..??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. juni 2007 - 09:37 #22
Min er sat til høj i On-Acces beskyttelseskontrol, det fungerer fint på nær ved PC World.
Et nyt link til som Avast heller ikke kan lide:http://www.pcworld.dk/art/8744?a=rss&i=0
Avatar billede enya Nybegynder
11. juni 2007 - 09:52 #23
Tak igen :) Vil prøve den indstilling. Den kan jo ændres - hvis for meget "brokker sig"..
Avatar billede enya Nybegynder
12. juni 2007 - 15:51 #24
j_w: Tak for tippet. :) Har ændret til den indstilling, du skriver (Høj i On-Access kontrol).  Nu virker min Avast, som I andre beskriver - med "alarm og lyd" ved div. PC World artikler.
Avatar billede enya Nybegynder
28. august 2007 - 22:50 #25
Lukketid..?
Avatar billede enya Nybegynder
05. oktober 2007 - 19:31 #26
Er det ikke lukketid her..??
Avatar billede Jensen DK Novice
06. oktober 2007 - 06:48 #27
Det er ikke meget vi hører fra kurdo?
Avatar billede enya Nybegynder
07. oktober 2007 - 01:26 #28
Halllooo..! Mon ikke det er lukketid her...??
Avatar billede enya Nybegynder
27. oktober 2007 - 19:24 #29
Er det ikke lukketid her..?
Avatar billede enya Nybegynder
29. november 2007 - 23:13 #30
Hvad med lidt respons her...???
Avatar billede Jensen DK Novice
30. november 2007 - 06:14 #31
kurdo gider nok ikke.
Avatar billede enya Nybegynder
16. december 2007 - 15:44 #32
LUKKETID....???
Avatar billede enya Nybegynder
05. januar 2008 - 17:26 #33
Mon ikke det er langt over lukketid her...?
Avatar billede Jensen DK Novice
06. januar 2008 - 06:30 #34
Han er nok taget på ferie.
Avatar billede enya Nybegynder
06. januar 2008 - 17:23 #35
Det er han nok.. Der er jo heller ikke de "store" points på spil her.. :)
Avatar billede kurdo Novice
13. januar 2008 - 03:00 #36
undskyld, den bliver lukket nu..
Avatar billede Bender531 Nybegynder
10. september 2010 - 06:32 #37
Jeg bruger NOD32 SmartSecurity fra ESET. Det er ganske vist ikke gratis, men jeg stoler ikke helt på gratis virus programmer. Jeg har den holdning til det at hvis et firma skal drive en forretning ved at lave et virus program, så er de nød til at "lægge sig i selen" for at konkurrere med andre produkter. Et gratis virus program vil aldrig helt ligge på samme niveau.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. september 2010 - 07:21 #38
Bender531!
Tror du også på kejsersens nye klæder?
Avatar billede MPT1996 Nybegynder
26. februar 2012 - 11:59 #39
Er iobit malware fighter et virus program? :)
Avatar billede Jensen DK Novice
26. februar 2012 - 12:38 #40
Avatar billede MPT1996 Nybegynder
26. februar 2012 - 13:20 #41
Super tak :D
Avatar billede 2hcms Nybegynder
26. februar 2012 - 22:23 #42
Avira er det beste

avira.com du kan hente det gratis :)