Avatar billede the-ghost Nybegynder
08. juni 2007 - 17:42 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows xp har ændret Sprog

Hej eksperten.dk

efter jeg var så venlig at låne min maskine ud til nogle børn, fik jeg en maskine tilbage på engelsk, hvor der inden var på danske.

så er mit spørgsmål hvordan får man det tilbage nemmest ;) ikke så god til engelsk tekst nemlig

M.v.H

Carsten
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2007 - 17:45 #1
er det hele vejen den er på engelsk ? (også menuen der kommer frem hvis du trykker F8 under opstart ?) hvis ja, så er den reinstalleret på engelsk.
Avatar billede leif Seniormester
08. juni 2007 - 22:05 #2
Ikke nødvendig vis hvis maskinen er installeret med en MUI Windows XP
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2007 - 22:11 #3
korrekt, men hvor mange private har mui pakken ? (eftersom den ikke kan købes af private)
Avatar billede the-ghost Nybegynder
08. juni 2007 - 22:12 #4
mærkeligt nok, kan jeg godt få min menu op på den anden maskine, men den jeg har lånt ud kan jeg ikke få menuen frem på. Starter bare op normalt. de har hvis lavet noget skidt...
Avatar billede leif Seniormester
08. juni 2007 - 22:16 #5
screem_brille -> Der nævnes ikke om det er en privat maskine ! Men flere Fujitsu Siemens bærbare kan komme med en MUI Windows !

the-ghost -> Kan du komme ind på maskinen og kan du bruge maskinen og den er bare på Engelsk ? Er fx. Office (Hvis du har Office installeret) også lige pludselig Engelsk ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2007 - 22:27 #6
fujitsu siemens maskiner kommer ikke med mui pakken (du tænker på dem hvor amn vælger dansk, svensk, eller norsk ikke ?) det er en multiboot install cd, hvor der dybest set er 3 images på, men da langt de fleste filer er ens, kan de presses ned på en cd.

office er ikke berørt at muipakken.
Avatar billede the-ghost Nybegynder
08. juni 2007 - 22:28 #7
godt gættet det er en Fujitsu Siemens bærbare men har ikke office eller noget installeret. de fik den helt fra bunden men bare på dansk. de brogrammer så som norman antivirus er stadigvæk på dansk. men jeg skal vel bare igang med at formater igen ;)
Avatar billede leif Seniormester
08. juni 2007 - 23:41 #8
Hvis du går ind i Control Panel -> Regional and Langauge Options -> Sikre dig at ALT står til Danish eller Denmark
Avatar billede leif Seniormester
08. juni 2007 - 23:44 #9
screem_brille -> Nej, det er ikke den jeg tænker på, HP kører med den type og det kan da sagtens ske at der er FSC modeller som også har det, men jeg har siddet med flere bærbare fra Fujitsu Siemens med ægte MUI version (De er kommet sådan fra FSC)
Avatar billede the-ghost Nybegynder
09. juni 2007 - 10:56 #10
alt står til dansk, tro bare jeg giver den en ny windows xp igen.
hvis i begge svarer giver jeg point for hjælpen, det er jo sommer ;)
Avatar billede screem_brille Novice
17. juni 2007 - 11:07 #11
svar
Avatar billede leif Seniormester
17. juni 2007 - 11:08 #12
svar
Avatar billede the-ghost Nybegynder
17. juni 2007 - 17:59 #13
takker og bukker for hjælpen eller et forsøg ;) fortsat god dag