Avatar billede ts Nybegynder
08. juni 2007 - 16:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min computer opfører sig mærkelig

Jeg har et kæmpe problem. Min computer er gået i smadder. Jeg er snart så frusteret at jeg er parat til at smide den ud af vinduet. Og der skal ellers meget til at få mig til at tænke på den slags :-)

Mit problem er følgende: For et stykke tid siden begyndte min computer pludselig med at komme frem med både den ene og den anden fejlbesked. Uden varsel. Den kommer ofte med beskeden: Instruktionen ved "nogle tal" refererede hukommelse ved "nogle tal". Hukommelsen kunne ikke "written".

Dem kommer der mange af når jeg starter forskellige programmer. Både Internet Explore og Outlook. Derudover kommer den også med andre fejlbeskeder. Blandt andet noget med wucault og drwin og andre mystiske beskeder. Den har ikke virus. Jeg har Kaspersky virusbeskyttelse samt Webroot Spysweeper. Derudover skiftede jeg harddisken for et par dage siden. Jeg troede nemlig det måske var den som snart ville stå af. Nu er den blot endnu engang begyndt med fejlbeskederne. Jeg har også skiftet rammene ud. Det hjalp heller ikke.

Hvad kan der være galt?

Please help.
Avatar billede hcma Novice
08. juni 2007 - 16:40 #1
prøv først dette:
Åbn IE -> Funktioner -> Administrer Tilføjelsesprogrammer -> Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer -> deaktiver QUICKfind BHO Objects
Avatar billede ts Nybegynder
09. juni 2007 - 11:09 #2
Jeg kan ikke finde Quickfind BHO Objects inde under tilføjelsesprogrammerne. Hverken under programmer som er blevet indlæst eller som er blevet brugt eller dem som kræver tilladelse. Jeg tror nu heller ikke det er der problemet ligger. Sommetider kommer den også med fejlbeskeder uden jeg har været i Internet Explore. De kan også komme når jeg installeret et program. Så kan den komme med fejlbeskeder.
Avatar billede hcma Novice
09. juni 2007 - 11:35 #3
Avatar billede hcma Novice
09. juni 2007 - 11:35 #4
eksempel på fejlmeddelelse !!
Avatar billede ts Nybegynder
09. juni 2007 - 18:17 #5
Den fejlmeddelselse som oftest dukker frem er den jeg skrev i mit indlæg: "Instruktionen ved "nogle tal" refererede hukommelse ved "nogle tal". Hukommelsen kunne ikke "written".

Der kan også være perider hvor den slet ikke kommer med fejl og hvor det bare kører derudaf. Og så lige pludselig hvis jeg installerer et program eller hvis den måske har stået tændt længe og jeg begynder at bruge et program som kræver meget. F.eks. Adobe Photoshop. Så kommer den frem med fejlbeskeder. Og så lukker den programmerne.
Avatar billede hcma Novice
09. juni 2007 - 19:22 #6
det ville altså være godt med den korrekte fejlmeddelelse, da det kan give os en ide om hvad der er galt.

Prøv under alle omstændigheder at teste dine ram:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
Avatar billede ts Nybegynder
11. juni 2007 - 20:23 #7
Oftest får jeg den førnævnte fejlbesked med hukommelse kunne ikke written osv. Derudover får også beskeder som f.eks.: Programmet har fundet en fejl og afsluttes (i den forbindelse er der ofte nævnt filer som rundll.exe, dwwin.exe, wuacault.exe og andre filer) og det kan være når jeg prøver at gå ind i programmer som Outlook og Explore, men også hvis jeg prøver at ville gå ind i kontrolpanelet eller joblisten. Jeg er som sagt ved at gå ud af mit gode skind og er efterhånden temmelig frustreret. Hvad gør jeg?
Avatar billede hcma Novice
11. juni 2007 - 22:54 #8
fik du:
1: checket dine ram?
2: kørt en sfc-scanning ?
Avatar billede ts Nybegynder
13. juni 2007 - 20:03 #9
Ja og der er tilsyneladende ikke noget galt. Nu har jeg oprettet et nyt spørgsmål omkring køb af nyt bundkort. Jeg er ved at være træt af computeren og nu skal den altså bare virke. Men har du andre løsningsforslag end førnævnte?
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2007 - 21:55 #10
vi skal bruge den nøjagtige fejlmeddelelse incl. numre
Avatar billede ts Nybegynder
20. juni 2007 - 21:34 #11
Jeg tror desværre ikke vi kommer ret meget længere med dette. Jeg syntes det er svært at komme med de nøjagtige fejlbeskeder. Der kommer nemlig så mange forskellige. Jeg har i stedet for oprettet en ny tråd omkring valg af nyt bundkort. Det er efterhånden det eneste jeg mangler at udskifte og derfor må fejlen ligge der. Tak for din hjælp HCMA. Du kan lægge et svar og så vil jeg tildele dig nogle af pointene for din ulejlighed
Avatar billede hcma Novice
20. juni 2007 - 22:56 #12
jeg springer over :o)    læg selv et svar og tag pointene tilbage
Avatar billede ts Nybegynder
21. juni 2007 - 08:12 #13
ok. men tak for hjælpen