Avatar billede joggeren Nybegynder
08. juni 2007 - 11:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tab af formattering

Jeg er til tider ude for, at Excel mister dens formattering. Især baggrundsfarve på en celle.

Den ændrer alle i én farve til en anden. Efterfølgende kan man ikke finde den gamle farve i palletten - hvad skyldes dette?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
08. juni 2007 - 18:35 #1
Har du evt. nogle add-ins eller kode, der ligger og "roder" i farvepaletten? (for du går ikke selv ind og ændrer farvepaletten ved f.eks. at kopiere fra en anden Excel-fil, vel?)
Avatar billede joggeren Nybegynder
10. juni 2007 - 19:33 #2
Nej - det er standard farver.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. juni 2007 - 19:40 #3
Det lyder nu, som om du på en eller anden måde får "omdefineret" din farvepalette. Men hvis du bruger standard-paletten, når du arbejder, kan du kopiere den fra en anden fil. Så får du ihvertfald reetableret standardpaletten.
Avatar billede joggeren Nybegynder
13. juni 2007 - 21:18 #4
Hvis jeg kopier en "rigtig" formattering ove i det ark der har tabt det, hjælper det ikke.

Den bruger stadig de forkerte farver.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. juni 2007 - 08:41 #5
Jeg har faktisk både hørt og læst om, at Excel engang imellem er fuldstændig ligeglad, når man kopierer farver fra en anden fil over (Google). Der var dog ikke rigtig nogen, der havde en løsning på det (om der findes et fix hos MS ved jeg ikke).

Så det tyder på, at du har en fejl i Excel. Prøv at reparere eller re-installere. Hvis det heller ikke hjælper, er der selvfølgelig den dødssyge løsning, at du opretter en ny fil (med den oprindelige farvepalette) og sætter de eksisterende ark derover i.