Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
07. juni 2007 - 19:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Simpelt script til Windows Kommandopromt

Hej

Jeg vil gerne lave et simpelt script (eller måske er det en macro?) der skal kunne køre en eller flere .exe filer når jeg kører det i kommandopromt

Jeg rodede engang med noget python programmering, men det er længe siden og kom aldrig ret langt så har brug for en side med nogle "basics" eller sådan noget. (Ikke nødvendigvis til noget python. Jeg ved ikke om kommandopromt har et "sprog")

Jeg mener at huske at man skulle skrive noget i retningen af
#!/usr/bin/bash
som det første i starten af et bash-sript på linux. Hvad er ækvivalenten på Windows?
Avatar billede japping Nybegynder
07. juni 2007 - 20:14 #1
Jeg forsøger men er ikke helt sikker på, hvad du mener.

Du opretter et dokument vha. notebook. I dokumentet skriver du bare navnene på de exe-filer du vil eksekvere. 1 program i hver linie med typebetegnelsen exe.

Gem filen med typebetegnelsen bat, f.eks. mineprog.bat.

I cmd kan du f.eks. skrive mineprog.bat og programmerne vil blive eksekveret.
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
07. juni 2007 - 20:20 #2
Tusind tak..
Det var præcis det jeg ville vide! tak