Avatar billede dm-bm Nybegynder
07. juni 2007 - 15:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC genstart og fejlmelding

Hej eksperter!

Igår da jeg ville tænde min computer blev den ved med at genstarte inden jeg så windows load skærmen. Jeg når lige at skimte den hyggelige blå skærm med en masse hvid tekst. Dagen før genstartede den tilfældigt 3 gange i løbet af dagen. Jeg besluttede mig for at prøve at formatere harddisken, men under installation skete det med den blå skærm igen.
Jeg har prøvet at installere windows på harddisken i en anden computer. Jeg tog mit grafikkort over i med det samme. Her virkede alt fint. Jeg har skiftet strømforsyning, prøvet med 1 ramblok ad gangen osv. Jeg har med kun 1 ram blok været heldig at kunne installere windows og installere andre ting. Jeg troede alt var iorden og at en ram blok var gået en tur, men under windows update genstartede den pludselig igen og et par gange under genstart kom den dejlige blå skærm igen.

Inden jeg køber nyt bundkort vil jeg lige høre hvad i mener om det? Som i kan se har jeg udelukket alt andet lige umidelbart.

MVH Noel
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2007 - 15:35 #1
Har du tjekket selve harddisken for fejl? Boot på din XP-cd - vælg R og skriv chkdsk /p /r
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juni 2007 - 15:36 #2
Lyder som du har jort det efter bogen, men måske det også kunne/kan være din psu.?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juni 2007 - 15:37 #3
ups, du har skiftet psu..O)
Avatar billede dm-bm Nybegynder
07. juni 2007 - 15:38 #4
Jeg har 2 harddiske, jeg har slettet hele svineriet på begge to og prøvet at installere windows med dem begge. Min første tanke var også harddisken. Jeg lavede en overflade scanning af den ene og alt var i fineste orden. Ingen beskadigede sektorer eller noget. Og somsagt virkede installation og det hele fint på en anden maskine.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. juni 2007 - 15:38 #5
Men ps: sørg for at psuén er stor nok, til det nye bundkort, hvis andet ikke virker.!
Avatar billede dm-bm Nybegynder
07. juni 2007 - 15:39 #6
Og glemte lige at nævne, at somme tider gider skærmen slet ikke starte op. Så kan jeg slukke og tænde igen og så virker det.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
07. juni 2007 - 15:40 #7
Jeg har lige købt en helt ny 420W og jeg havde en anden 420W som jeg kører med nu. Den skiftede jeg kun fordi den larmede lidt rigeligt. Det er det samme med begge 2. Den gamle kostede 800kr for et par år siden og var beregnet til også at bruge i servere.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
07. juni 2007 - 15:45 #8
Sikke noget volapyk jeg fik skrevet. Det jeg mener er, at jeg har prøvet med den gamle PSU igen som egentlig ikke fejlede noget. Og det er også den jeg har kørt med i maskinen i 1½ år. Den nye har jeg kørt med i 1 måneds tid. Jeg har slet ikke opgraderet noget i lang tid udover en ny PSU. Men somsagt er det lige fedt om jeg bruger den ene eller anden.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
07. juni 2007 - 16:11 #9
Jeg har også problemer med filer jeg lige har downloadet. Jeg får en NSIS Error. Og zip/rar filer har også fejl. Så fandt jeg frem til det her link http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?p=6814
Og det lalf skriver i sit første svar ser også ud til at det kan være pga. hardvære fejl. Også software fejl, men mit problem må helt sikkert være en hardware fejl i forvejen.
"Der kan være flere årsager til korrupte filer i Windows XP. Hardwarefejl i ram, motherboard el. harddisk.."

Jeg har nærmest udelukket harddisk og ram, så det kan igen være motherboard der også er skyld i de fejl.
Det ville bare være så ærgerligt hvis jeg nu købte et nyt motherboard og fejlen viste sig at være noget andet.
Avatar billede juleulven Nybegynder
07. juni 2007 - 18:45 #10
hmm ... har du kontrolleret om der er fejl, brud, knæk mv på dine harddisk kabler?
ofte sker der det, at kablerne får skader fra kølerprofilerne.....

dermed får du en masse kommunikationsfejl som selvf kan BSOD'e windåse...  :-)
jeg har ihvertfald prøvet det er par gange ....
Avatar billede nva Praktikant
08. juni 2007 - 07:56 #11
Avatar billede dm-bm Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:37 #12
Jeg skiftede bundkortet ud og så virkede det hele igen uden problemer. Det var dælens! Nå, men så er jeg blevet det klogere. Synes bare det er ret ofte jeg har været udsat for defekte bundkort. Både kammerater og jeg selv har måtte skifte bundkort flere gange. Tak for hjælpen. Lukket :)