Avatar billede alfridis Nybegynder
07. juni 2007 - 12:21 Der er 2 kommentarer

Trådløs hastighed

Hvorfor er det sådan, at vores trådløse computere kun kan køre omkring 3,5 mb. down, når man ved en kabelforbindelse kan komme op på 14 mb. ? Har prøvet at flytte en computer 2 cm. fra routerens antenne.
Mvh
Alfridis
Avatar billede lablo Nybegynder
07. juni 2007 - 13:10 #1
at svare specifikt på dit spørgsmål kan jeg ikke, da der kan være mange faktore der spiller ind. teknikken for trådløs overførsel er oppe på 108 mbit med udstyret der understøtter det i begge ender. Problemet med trådløse forbindelser er forstyrrelser udefra som kan ødelægge signalet, og derved nedsætte hastigheden på overførselen.
De problemer "skærmer" man sig fra i kablet og derved beskytter signalet.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
07. juni 2007 - 15:22 #2
du kan evt. downloade:

http://www.netstumbler.com/

som bruges til at checke hvor god forbindelse du har til dit access point. Hvis forbindelsen er dårlig, kan det være du har en defekt antenne.