Avatar billede king_toga Nybegynder
07. juni 2007 - 00:36 Der er 1 kommentar

Aytobe GPS - kompas/koordinat software ?

Hej Jer !

Jeg er den lykkelige ejer af en Aytobe http://www.aytobe.com GPS som sidder monteret på min MC. Jeg bruger den til at finde hjem med, når jeg med vilje farer vild på en køretur ud i det grønne Jylland. Så var det jeg fandt geocaching (indtast koordinat og kør efter det) og tænkte at det kunne kombineres med mine ture.

Nu er det desværre sådan at man ikke kan indsætte en destination af andet format end en adresse, hvilket gør den ubrugelig til caching.

Der følger et Tele Atlas kort med til hardwaren - over vesteuropa. Det er en Windows CE .NET 4.2 Core der driver kortet og interfacet.

Her er så spørgsmålet:

Kan det lade sig gøre at installere noget sofware der er mere anvendeligt til caching end det interface og kort der er i hardwaren ?

Man kan tilsyneladende manuelt skifte kort, som jo bare er noget grafik der flytter sig, ligesom en pil der peger en retning og et tal der viser en afstand og et felt der kan tage mod et waypoint...

Jeg ville være ked af at skulle investere i mere GPS hardware, når jeg nu har en med SirfIII, software og touchscreen og det hele. Jeg er gammel programmør (læs: laver noget andet nu ), og ville også være ked af at skulle opfinde en dyb tallerken der måske allerede er opfundet...

Det er forøvrigt ikke en pocket pc men en GPS dims til bilen/mc'en

Venligst
Henrik Mortensen
Avatar billede king_toga Nybegynder
07. juni 2007 - 00:42 #1
Der er ikke umiddelbart adgang til en kommando-promt via interfacet, hvilket gør det lidt tricky at installere programmer. Man må dog kunne omgå systemet lidt...

Henrik