Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
06. juni 2007 - 23:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke installere mit 7800gs

Hej... Jeg er total ny Linux bruger, og jeg bruger Ubuntu.
Mit problem er at jeg ikke kan installere driveren fra nvidias hjemmeside. Hvis jeg følger instruktionerne på downloadsiden, hvor der står jeg skal skrive "sudo sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkg1.run" så får jeg svaret "sh: Can't open NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkgl.run".
Og jeg har selvfølgelig søgt lidt, men det på http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/n...&p_t opview=1 virker heller ikke

Hvis jeg følger instruktionerne på dén side får jeg svaret:
"sudo sh ./NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkg1.run --extract only
Verifying archive integrity... OK
Uncompressing NVIDIA Accelerated Graphics Driver for Linux-x86 1.0-9755.............................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..................................
./nvidia-installer: unrecognized option `--extract'

Invalid commandline, please run `./nvidia-installer --help` for usage
information."

Ask if you need more info, and i will do my best to answer

Jeg mangler virkelig hjælp, på forhånd tak
Morten
Avatar billede gratis Nybegynder
07. juni 2007 - 16:57 #1
har det samme kort som dig og bøvlede også rundt med sudo mig her og der og det endte i ged hver gang... så min løsning var:

Hentede Automatix her, http://www.getautomatix.com/wiki/index.php?title=Installation
har du en alm maskine skal du hente, 2.1 Ubuntu 7.04 (Feisty i386)

Med programmet installeret og efter en genstart af maskinen installerede jeg
driveren via Automatix og det virkede :)
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
09. juni 2007 - 11:24 #2
jeg har faktisk fundet ud af det. Men hvis du lægger et svar skal du nok få points;)
Avatar billede gratis Nybegynder
09. juni 2007 - 12:43 #3
fint du har fået det til at virke :) jeg samler ikke på point, så snup dem selv og go weekend.
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
09. juni 2007 - 18:13 #4
tak skal du ha