Avatar billede amian Nybegynder
06. juni 2007 - 18:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 pc´er 1 printer?

Jeg har en printer som jeg gerne vil have tilsluttet 2 pc´er, med usb. Kan man få en fordeler af en slags så man kan tilslutte 2 usb kabler til en usb port. Eller er der en anden måde dette kan gøres. Netværk er ikke aktuelt.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. juni 2007 - 18:55 #1
kan du sagtens, jeg bruger en såkaldt "usb-hub" som kort sagt er en USB stikdåse.
Den ene ende tilslutter du din printer, og så har du ellers en stikdåse hvor du kan tilslutte op til 4 pc'er.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. juni 2007 - 18:56 #2
Ja, det lyder som om du skal bruge en såkaldt USB switch - f.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=99421
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. juni 2007 - 18:56 #3
En USB-Hub duer ikke - den sørger for at én PC kan dele flere USB enheder... - det hedder en Switch, men er også hvad du beskriver :-)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. juni 2007 - 18:57 #4
der er et stort udvalg af hubs i forskellige former, farver og priser:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=1&Sort=Wanted&Soegeord=usb+hub
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. juni 2007 - 18:59 #6
nårh ja, det har du vist ret i :P
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. juni 2007 - 18:59 #7
Hov - og iøvrigt, så undgå "KWM" Switch fra listen. De bruges til at dele 2 PC´ere fra en skærm/mus/tastetur, og er altså ikke aktuelt.
Avatar billede amian Nybegynder
06. juni 2007 - 19:45 #8
Det er jo lige hvad jeg skal bruge. Mange tak for hjælpen.

>> Amian
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. juni 2007 - 12:09 #9
tror egenligt du gav det rigtige svar ole_madsen, skal vi dele point ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juni 2007 - 12:15 #10
Nej, det er i orden.