Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 12:43 Der er 13 kommentarer

V: Køb af Gamer-PC

Jeg overvejer lidt at skifte den gamle maskine ud med følgende:

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz: 1.397 kr.

ASRock 4CoreDual-VSTA: 387 kr.

Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B: 271 kr.

Corsair XMS2 2 x 1 GB: 748 kr

Jeg kender desværre Motherboardet så godt men fordelen er med dette MB kan jeg stadig anvende mit Geforce 7800GS AGP indtil jeg kan finde et PCI GFX der er til at betale. Hvad siger i til Hardwaren - er det en maskine der vil kunne trække f.eks Company of heroes og Oblivion uden probs ? Og vil den kunne klare nogle af de nye spil der er på trapperne ?

Jeg mangler stadig at finde det helt rigtige kabinet - der skal være PSU installeret og det skal være sort. Nogle forslag end dem der er nævnt.

PS: Håber på nogle hurtige svar - jeg vil meget gerne snart bestille :)
Avatar billede goldmoon Nybegynder
06. juni 2007 - 13:20 #1
Ville være smukt hvis du lige skrev hvilket budget sådan et kabinet skal ligge i.
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 13:42 #2
Helst ikke over 1000 kr.- og det skal være med en ordenlig PSU.
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 14:03 #3
BTW Der behøver faktisk ikke at være PSU i - jeg har mulighed for at få en NorthQ 500W PSU. Så det jeg skal bruge er altså et støjsvagt kabinet med god plads.
Avatar billede goldmoon Nybegynder
06. juni 2007 - 14:18 #4
så er det klart et antec P182

Det er støjsvagt og superlækkert at arbejde med.

Finder lige et link.
Avatar billede goldmoon Nybegynder
06. juni 2007 - 14:19 #5
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 14:31 #6
Det ser lækkert ud men der er jo INGEN der har det på lager :,-(
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 14:33 #7
Det ville jo være dejligt med noget ( især Getmore ) har på lager da det er der jeg bestiller det hele fra.
Avatar billede goldmoon Nybegynder
06. juni 2007 - 15:07 #8
Joeh det ved jeg godt. Ærgerligt at man ikke kan få SE versionen herhjemme. Se den er neat.

Alternativt er der Thermaltake. De har også nogle gode kabinetter. Jeg selv synes tilgængelighed er vigtigt. Hader når det bliver klemt sammen. Harddisk ophæng med vibrationsdæmpning gør også meget.
Avatar billede goldmoon Nybegynder
06. juni 2007 - 15:10 #9
Getmore har P180 hjemme. Den er i alu og er også fed.
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 15:11 #10
Sorry men kabinettet SKAL være sort.
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 15:23 #11
Arh okey efter at havde tjecket denne artikel ud så tror jeg det bliver P180 alligevel:

http://www.computergeil.dk/?artikelid=4413
Avatar billede rammy Nybegynder
06. juni 2007 - 15:31 #12
Prisen for følgende er sammenlagt: 3,747.00 kr hos www.getmore.dk

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz
ASRock 4CoreDual-VSTA
Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B
Corsair XMS2 2 x 1 GB
Antec Performance One P180
GeForce 7800GS

Mit sidste spørgsmål er så: Hvor stor forørgelse af ydelse kan jeg regne med at få i forhold til mit gamle system ? Kan det betale sig eller er der ikke stor nok forskel på de to systemer ?

AMD Athlon 64 3200+
ASUS K8V Deluxe
GeForce 7800GS
ApAcer 2048 GB DDR-RAM
Avatar billede rammy Nybegynder
12. september 2007 - 13:33 #13